eur:
411.18
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Unsplash.com

Egy autótípus lett az utak halálosztója

Nem mindegy, milyen az autó orra.

Egy tanulmány szerint a magas teherautók és terepjárók 45 százalékkal halálosabbak az amerikai gyalogosokra nézve, mint a rövidebb, ferde motorháztetővel rendelkező járművek – írja az economx.hu.

A SUV-ok kapcsán mintegy 18 ezer olyan ütközést néztek át, amely során egy méternél magasabb motorháztetetjű autó volt az egyik szereplő.

„Az autógyártók a járműveket gyalogosbarátabbá tehetik azáltal, hogy a jármű elejét alacsonyabbra és ferdébbre tervezik. A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal az Új Autó Értékelési Programban vagy a szabályozásban vizsgálhatja azokat a szempontokat, amelyek figyelembe veszik a járműpark növekvő motorháztető-magasságát és a tompa orr-részeket” – emelte ki tanulmányában az IIHS.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×