eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Berlin, 2015. május 5.Utasokkal teli peron a berlini Alexanderplatz metróállomáson 2015. május 5-én, a német mozdonyvezetők egyhetes sztrájkjának első napján. (MTI/EPA/Kay Nietfeld)
Nyitókép: MTI/EPA/Kay Nietfeld

Vitát robbantott ki Németországban a kilenceurós közlekedési bérlet

A tartományok szerint sokba kerül a nagyvonalú gesztus: kevés lesz a 2,5 milliárd eurós kompenzáció és nem lehet majd felférni a túlzsúfolt járatokra.

A német parlament immár áldását adta arra, hogy az Oroszország által Ukrajna ellen indított háború miatt emelkedő energiaárak részbeni ellensúlyozására a nyári hónapokra bevezetik a mindössze kilenceurós közlekedési bérletet. Az engedmény – amely júniusra, júliusra és augusztusra vonatkozik – felettébb nagyvonalú, amit jelez, hogy Berlinben például 86 euróba kerül a havi bérlet a helyi közlekedési vállalatnál.

A bérlet a helyi közösségi közlekedés mellett a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain is érvényes, így kilenc euróért az egész országot be lehet utazni. A vonaton csakis a másodosztály vehető igénybe.

Aligha véletlen, hogy a tartományok – noha képviselőik jóváhagyták a tervezetet – sorra jelezték, hogy keveslik azt a 2,5 milliárd eurót, amelyet a szövetségi kormány ajánlott fel számukra a közlekedési vállalatoknál az olcsó bérlet miatt keletkező bevételkiesés pótlására. A tartományi kormányok a 2,5 milliárd helyett 4 milliárd eurót kértek, ennek ellenére néhány közülük már bele is kezdett a júniusi bérletek értékesítésébe.

A tartományokban növekszik az aggodalom amiatt is, hogy a buszok, a metrók és a vonatok is túlzsúfoltak lesznek, a helyi közlekedési vállalatok pedig képtelenek lesznek megbirkózni az ugrásszerűen megnövekedett utasforgalommal.

Volker Wissing német közlekedési miniszter ezzel szemben úgy véli, hogy a tartományoknak járó 2,5 milliárd euró bőségesen elegendő a bevételkiesés ellensúlyozására, de arra is, hogy szükség esetén pótlólagos járatokat helyezzenek üzembe.

"Június, július és augusztus nem tartozik a bevételekben leggazdagabb hónapok közé. Ennek ellenére mi egy teljes negyedéves összeget tettünk le az asztalra "

– fogalmazott.

Bár az utasok az első felmérések szerint örömmel fogadták az olcsó bérletet, sokan aggódnak a túlzsúfoltság és ennek kapcsán amiatt, hogy ismét megnövekedhet a koronavírus-fertőzés veszélye.

A már említett fenntartások ellenére egyes tartományi vezetők aggodalmuknak adtak hangot amiatt is, hogy augusztus után felettébb nehéz lesz visszaszokni a drágább közlekedésre, amit az utasok aligha fogadnak majd könnyű szívvel.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×