Infostart.hu
eur:
382.05
usd:
327.86
bux:
109558.02
2025. december 5. péntek Vilma
Roncsdarabok a helyszínen, az etióp fővárostól, Addisz-Abebától délkeletre fekvő Bisoftu közelében 2019. március 11-én, miután az előző nap 157 emberrel a fedélzetén lezuhant az Ethiopian Airlines etióp légitársaság Addisz-Abebából Nairobiba közlekedő Boeing 737 MAX 8 típusú gépe. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
Nyitókép: MTI/AP/Mulugeta Ayene

A Boeing problémás óriásgépe körül kezd megszűnni a vákuum

Az ausztrál polgári repülésbiztonsági hatóság (CASA) feloldotta a Boeing 737 MAX típusú utasszállító gépek repülési tilalmát, amelyet a modell két gépének, 346 ember halálát okozó balesete után rendeltek el két évvel ezelőtt.

Az egyik baleset 2018 októberében Indonéziában, a másik 2019 márciusában történt Etiópiában. Ezeknek a gépeknek a repülési engedélyét világszerte felfüggesztették.

Mindkét balesetben egy érzékelő szolgáltatott hibás adatokat a számítógépes szoftvernek, ami miatt a gép orra előre bukott. A pilóták nem tudták felülbírálni az automata rendszer döntését. A szoftver új verziójánál már két érzékelő adatait kell figyelembe venni a manőver végrehajtásához.

A szoftverhiba kijavítása után a modell már tavaly novemberben megkapta a repülési engedélyt az Egyesült Államokban a Szövetségi Légiközlekedési Hatóságtól (FAA), majd az Európában az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA).

Graeme Crawford, a CASA ügyvezetője és repülésbiztonsági igazgatója azt mondta, hogy elfogadták azt a követelményrendszert, amelyet az FAA határozott meg a típus ismételt repülésének engedélyezéséhez. Biztosak abban, hogy a repülőgépek biztonságosak, és nincs szükség további, helyi követelmények meghatározásához ahhoz, hogy a gép az ausztrál légtérben is közlekedjen – tette hozzá.

Jelenleg egyetlen ausztrál légitársaság sem üzemeltet ilyen gépeket. A koronavírus-járvány előtti időben a térségben főképpen a szingapúri székhelyű SilkAir, jelenlegi nevén a Singapore Airlines, valamint a Fiji Airways használta ezt a géptípust. A légi közlekedést is érintő járványügyi korlátozások miatt nem tudni, hogy a szingapúri és a fidzsi légitársaság mikor indítja újra járatait Ausztráliába.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül. A kartellezésben érintett hét cég közül hatra szabott ki összesen közel 1,3 milliárd forint bírságot a GVH Versenytanácsa. Az érintett cégek egy kivételtől eltekintve együttműködtek a Versenyhatósággal és beismerték a jogsértéseket. Az ügyben rekord összegű, 270 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a GVH a helyszíni kutatás során beszerzett adatokhoz való hozzáférés akadályozása miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×