eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Roncsdarabok a helyszínen, az etióp fővárostól, Addisz-Abebától délkeletre fekvő Bisoftu közelében 2019. március 11-én, miután az előző nap 157 emberrel a fedélzetén lezuhant az Ethiopian Airlines etióp légitársaság Addisz-Abebából Nairobiba közlekedő Boeing 737 MAX 8 típusú gépe. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
Nyitókép: MTI/AP/Mulugeta Ayene

A Boeing problémás óriásgépe körül kezd megszűnni a vákuum

Az ausztrál polgári repülésbiztonsági hatóság (CASA) feloldotta a Boeing 737 MAX típusú utasszállító gépek repülési tilalmát, amelyet a modell két gépének, 346 ember halálát okozó balesete után rendeltek el két évvel ezelőtt.

Az egyik baleset 2018 októberében Indonéziában, a másik 2019 márciusában történt Etiópiában. Ezeknek a gépeknek a repülési engedélyét világszerte felfüggesztették.

Mindkét balesetben egy érzékelő szolgáltatott hibás adatokat a számítógépes szoftvernek, ami miatt a gép orra előre bukott. A pilóták nem tudták felülbírálni az automata rendszer döntését. A szoftver új verziójánál már két érzékelő adatait kell figyelembe venni a manőver végrehajtásához.

A szoftverhiba kijavítása után a modell már tavaly novemberben megkapta a repülési engedélyt az Egyesült Államokban a Szövetségi Légiközlekedési Hatóságtól (FAA), majd az Európában az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA).

Graeme Crawford, a CASA ügyvezetője és repülésbiztonsági igazgatója azt mondta, hogy elfogadták azt a követelményrendszert, amelyet az FAA határozott meg a típus ismételt repülésének engedélyezéséhez. Biztosak abban, hogy a repülőgépek biztonságosak, és nincs szükség további, helyi követelmények meghatározásához ahhoz, hogy a gép az ausztrál légtérben is közlekedjen – tette hozzá.

Jelenleg egyetlen ausztrál légitársaság sem üzemeltet ilyen gépeket. A koronavírus-járvány előtti időben a térségben főképpen a szingapúri székhelyű SilkAir, jelenlegi nevén a Singapore Airlines, valamint a Fiji Airways használta ezt a géptípust. A légi közlekedést is érintő járványügyi korlátozások miatt nem tudni, hogy a szingapúri és a fidzsi légitársaság mikor indítja újra járatait Ausztráliába.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×