A legnagyobb érdeklődés eddig az Airbus A320 Neo típusú gépe iránt mutatkozik, amely 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt az elődjéhez képest, két tonnával nagyobb rakományt képes szállítani. Az amerikai repülőgép-bérbeadásra szakosodott GE Capital Aviation Services (GECAS) ebből a típusból hétfő reggel hatvan darabot rendelt meg, a tranzakció értéke a hírek szerint 5,5 milliárd dollárra rúg.
Az ugyancsak amerikai, amúgy a magyar származású Steven Udvar-Házy által irányított, szintén bérbeadásra szakosodott, Air Lease is komoly fantáziát lát az A320 Neóban: ők összesen 36 gépet rendeltek, további 14-re pedig vételi opciót jelentettek be, emellett tizenegy nagytávolságú A330-as és egy A321-es megvásárlására is szerződést kötöttek.
A svéd SAS az A320 Neóból 30 darabot vásárol 2,8 milliárd dollár értékben, de az igazi nagy dobást a malajziai Air Asiával aláírandó szerződés jelentheti majd: a távol-keleti társaság több mint kétszáz ilyen repülő megvásárlásáról folytat tárgyalásokat az Airbus vezetésével. Ha ezt az üzletet is sikerül nyélbe ütni, akkor az európai gyártó a hét végéig tartó vásáron akár hatszáz repülőt is eladhat.
A Boeingnél is szaporodnak a szerződések, a Quatar Airways mellett az Air Lease összesen huszonkilenc gépet vásárol tőlük, de a kisebb gyártók tulajdonosai is dörzsölhetik a markukat. A kanadai Bombardier tíz, a regionális közlekedésben használt CS100 típusú gépet értékesített, az Airbus anyavállalata, az EADS és az olasz Alenia Aeornautica által birtokolt ATR tizennégy, a brazil Embraer pedig 39, a rövid távú közlekedést szolgáló gép eladásáról írt alá szerződést a vásár első napján.
Nem használt a sokkoló a késes tinédzser ellen, agyonlőtték