eur:
400.38
usd:
362.85
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga

Olaszországban ilyen az országimázs

Reklámfilmmel igyekszik marasztalni a római kormány az otthoni helyett inkább külföldi nyaralást választó olaszokat. És ki tudná jobban meggyőzni az olaszokat a miniszterelnöknél? Itália szépségeit Berlusconi reklámozza.

"Ez a te Olaszországod, fedezd fel, különleges ország, az ég, a napfény, a tenger hazája, de van itt történelem, kultúra és művészet is" - duruzsolja az olaszok fülébe a kimondottan jó hangú férfi az Itália legszebb helyein forgatott reklámfilm szövegét.

A római kormány tárca nélküli idegenforgalmi miniszterének, Michela Brambillának, elege lett abból, hogy miközben a fél világ Itáliába utazik nyaralni, éppen az olaszok hűtlenek hazájukhoz.

A Banca d'Italia jegybank adatai szerint 2009-ben több mint 43 millió olasz vakációzott egyszer vagy többször külföldön. 182 millió éjszakát töltöttek olasz szálloda helyett határon túliban, vagyis 13 milliárd 771 millió eurótól fosztották meg a hazai idegenforgalmat - sorolta a számokat a miniszter. Majd levetíttette a sajtónak azt a reklámfilmet, melyet az olasz televízióadók sugároznak.

Az Olaszországot reklámozó harminc másodperc megmutatja, mi mindent hagy ki az, aki a külföldi nyaralást választja. Firenze, a római Trevi-kút, a Dávid-szobor, a szicíliai Agrigento görög temploma, a casertai királyi palota, a milánói dóm, Velence, a Szent Péter-székesegyház és még sok más. Egymás után peregnek az Itália kincseit bemutató kockák, miközben az olaszokat határozott, a fülnek mégis kellemes férfihang szólítja fel saját hazájuk, a varázslatos Itália felfedezésére.

A kommentátor arcát nem látni, hangja azonban rögtön felismerhető. A hang nem másé, mint az olasz miniszterelnök Silvio Berlusconié, aki közismert színészi és szónoki képességével mondja fel a (nem tudni miért) angol című Magic Italy intézményes reklámfilm szövegét.

Ez az első alkalom, hogy olasz kormányfő reklámhoz adta a hangját. Brambilla elmondta, hogy a vele baráti kapcsolatban álló miniszterelnöknek nem kellett hosszasan udvarolni. Berlusconi azonnal szívesen igent mondott arra, hogy ő reklámozza Itáliát. Ki tudná jobban meggyőzni az olaszokat a már három választást nyert és a televíziós termékeladásban jelentős tapasztalattal bíró Berlusconinál? A kormányfô nem kért pénzt a reklámszereplésért.

Berlusconi példát is mutat: vakációit Olaszországban tölti, hiába van nyaralója külföldön is. "Ennél szebb ország nincsen, és nincs időm se messzebbre menni. Amióta miniszterelnök vagyok, még Szardíniára sem tudok átugrani" - panaszolta a római kormányfő, hét szardíniai luxusvilla tulajdonosa.

Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×