Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Electric car lithium battery pack and power connections.
Nyitókép: Prapass Pulsub/Getty Images

Új bölcsője lehet az elektromosautó-gyártásnak

Jöhetnek Európába is az Indiában gyártott kocsik.

A Suzuki, a Hyundai, a Toyota és más cégek több milliárd dolláros beruházásokkal bővítik az indiai gyártókapacitásaikat. A befektetéseknek köszönhetően a világ legnépesebb országa egyre jelentősebb szereplőnek számít az autógyártás terén – írta a vg.hu, összeszedve a legfontosabb adatokat.

Legutóbb a Suzuki jelentette be, hogy a következő öt-hat évben 8 milliárd dollárt szán az indiai autógyártási kapacitás bővítésére. A beruházás eredményeként India válik a Suzuki elektromos járműveinek központi gyártóhelyévé a világpiacon, ahonnan a tervek szerint körülbelül 100 országba – például Japánba és Európába – szállítanak majd járműveket. A cég elnöke, Szuzuki Tosihiro szerint a vállalat közelmúltban termelésbe állt gudzsaráti üzeme hosszú távon a világ egyik legnagyobb autógyártó központjává válhat, évi egymillió darabos kapacitással.

  • Más iparági szereplők is felfedezték a világ legnépesebb országát: a Hyundai Motor 4 milliárd dolláros beruházást tervez az ázsiai országban, a Toyota 2,3 milliárd dolláros befektetést jelentett be.
  • A belföldi piac is pörög: az indiai Tata 1,04 milliárd dollárt fektet be egy új létesítménybe, és hat új elektromos modellt tervez piacra dobni 2026 márciusáig.

Tavaly az országban összesen 6 014 548 autót szereltek össze, így az indiai autógyártás először haladta meg a 6 milliós szintet, ami 2,8 százalékos növekedés 2023-hoz képest. A beruházások a jövőben tovább növelik az indiai autóipar jelentőségét.

A cégeknek vonzó célpont India az egyre gyorsuló gazdaság, a hatalmas népesség, a kormányzati támogatások, az olcsó energia és a bővülő középosztály miatt, bár a nehezen kiszámítható adminisztrációs és a jogszabályi környezet hátráltató tényező. Ráadásul az ország egyelőre a vámháborúban is rosszul áll, a magas fizetendő összegek veszélyeztethetik az ország vonzóerejét, mint globális feldolgozóipari központét.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 25. 15:25
×
×
×
×