Az online árfigyelő többek között olyan termékekkel bővülhet, mint a halak, kávé, tea, rizs, marhahús, zsemle, kakaópor, valamint további tejtermékek. Az árfigyelő továbbra is azt a célt fogja szolgálni, hogy a legnépszerűbb élelmiszerek eladási árának közzétételével átláthatóvá tegye a legnagyobb hazai üzletláncok árait, ezzel segítve a fogyasztókat a tudatosabb vásárlási döntések meghozatalában.
A kormány 2023. július 1-jén elindította az online árfigyelő rendszert, amely az infláció letörésében az egyik legsikeresebb eszköznek bizonyult. Az árfigyelő bevezetése jelentős versenyt eredményezett a kiskereskedelmi szektorban, ami hozzájárult az élelmiszerárak csökkenéséhez.
Az árfigyelő indulását követő első három hónapban a kezdeti 62 termékkategória közül 56 esetében csökkentek az árak, átlagosan 6,7 százalékkal.
Az elmúlt időszakban az online árfigyelő mellett az olyan célzott és hatékony kormányzati intézkedések, mint az élelmiszerár-stop és a kötelező akciózás jelentősen hozzájárultak az infláció mérsékléséhez. Ennek eredményeként 2024 első negyedévére az élelmiszerinfláció gyakorlatilag 0 százalékra csökkent. A legfrissebb adatok szerint az élelmiszerinfláció 5,7 százalék. Ebben szerepet játszanak nemzetközi tényezők, például a nyerstej és a gabona árának emelkedése, ugyanakkor egyes termékek esetében jelentős kiskereskedelmi árrésemelkedés is tapasztalható.
Az élelmiszerárak alakulása és a fogyasztói visszajelzések alapján a kormány szükségesnek tartja a rendszer további termékkörökkel való bővítését, ezért pénteken társadalmi egyeztetést indít az árfigyelő 100 termékkörre bővítése érdekében. Az újonnan bevonni tervezett termékek között szerepelnek többek között halak, például pontyszelet és harcsafilé, kávé, tea, rizs, marhahús, szalonna, zsemle, kakaópor, gluténmentes liszt, valamint további tejtermékek, például főző- és habtejszín, gyümölcsjoghurt.