Infostart.hu
eur:
382.17
usd:
328.27
bux:
108922.07
2025. december 5. péntek Vilma
Lázár János építési és közlekedési miniszter az Építési és Közlekedési Minisztérium plenáris ülésén Esztergomban 2025. február 6-án.MTI/Bodnár Boglárka
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Lázár János több milliárdos fejlesztéseket jelentett be

Az építési és közlekedési miniszter a városvezetéssel közösen vitatta meg Sopron gazdasági fejlesztésének lehetőségeit.

Lázár János elmondta, hogy Sopron kitörési pontja az M85-ös gyorsforgalmi út megépítése volt, amelynek záró szakaszát tavaly decemberben adták át. Az elmúlt években a csornai szakasz megépítésétől kezdve mintegy 400 milliárd forintot költöttek az út megépítésére. A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a következő egy évben mintegy 6 milliárd forintból állami tulajdonban lévő belterületi utakat újítanak fel.

Mint mondta: felújítják a 84-es út mintegy 1,7 kilométeres szakaszát a virágvölgyi körforgalomtól a város határáig 790 millió forint értékben. A Csengery utca közel 2 kilométeres szakaszát 500 millió forintból fejlesztik, megépítik a Balfi út egy kilométeres szakaszát 1,3 milliárd forintból, és fejlesztik a Kisvárkerületet 1,6 milliárd forintból. Mindezek mellett a Fertőrákos és Balf közötti út mintegy 15 kilométeres szakaszát is felújítják 600 millió forintból - mondta, hozzátéve, hogy

a soproni önkormányzat ezen felül saját erőből, 1,9 milliárd forintból további útfelújításokat is végez.

A Fertő tó magyar oldali fejlesztésével kapcsolatban Lázár János azt mondta, hogy Sopron számára is olyan viszonyokat és lehetőségeket kívánnak teremteni, mint ami Burgenlandban van. "Nem a környezet lerombolása a cél" - mondta, leszögezve, hogy a kormány Sopronnal a békés megoldásban érdekelt. Húsvétra szeretnék visszaadni az északi kikötőt a horgászoknak és a vitorlásoknak. Parkolót kell létesíteni a területen, konténereket kihelyezni, és a bejutáshoz szükséges utat megépíteni.

Lázár János elmondta, hogy felkérte Barcza Attilát, Sopron és térsége fideszes országgyűlési képviselőjét, hogy az ő vezetésével próbálják összhangba hozni a további fejlesztési tervek kidolgozásához a város és a civil aktivisták elképzeléseit. "Legyen több olyan fórum, több olyan beszélgetés, ahol nyílt vagy zárt körben a lakossággal is együttműködve kialakítanak egy fejlesztési koncepciót" - emelte ki.

Az építési és közlekedési miniszter kitért arra is, hogy a soproni önkormányzat mintegy tíz új autóbusz beszerzését kérte. Közölte: készek megvizsgálni, hogy ez hogyan lehet elektromos vagy alacsony környezeti terhelésű jármű - mondta.

Hozzátette, hogy a következő egy évben ezer új autóbuszt vásárol a MÁV-Volán csoport, ötszázat idén, ötszázat jövőre.

Lázár János beszélt arról is, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. a város legnagyobb adófizetője és munkáltatója. Leszögezte, hogy a vasúttársaság jól végzi a munkáját, így a kormány szeretné, ha a jelenlegi 450 kilométer helyett 1200 kilométernyi pályát üzemeltetne a jövőben.

A miniszter hangsúlyozta, hogy az M85-ös gyorsforgalmi út megépítése egy kitörési pontja volt a városnak, de szükséges egy olyan iparágat is keresni, amely növeli a város adóbevételét. Egy nagyívű fejlesztési javaslatot szeretnének a miniszterelnök asztalára tenni, ami az ÉKM, a GYSEV, a GYSEV Cargo, a MÁV és a soproni önkormányzat együttműködésén alapszik - mondta.

Hozzátette, hogy a jövőben annak a lehetőségét vizsgálják meg, hogy a GYSEV Cargo szomszédságában lévő, önkormányzati tulajdonú 30 hektáros ipari park hogyan hasznosulhat logisztikai és raktárbázisként, egyfajta átrakó állomásként kelet és nyugat között.

A miniszter a belvárosi műemléki ingatlanokkal kapcsolatban azt mondta: meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogy a bent lakók hogyan szerezhetnek tulajdont, és hogyan újíthatják fel könnyebben az ingatlanokat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Erre figyelj, ha 2026-ban részvényekbe fektetnél!

Erre figyelj, ha 2026-ban részvényekbe fektetnél!

Az amerikai részvénypiac értékeltsége egyre nagyobb figyelmet kap, miközben a befektetők a kamatpálya, a hitelpiaci kondíciók és az AI-vezérelt technológiai boom jövőjét találgatják. Történelmi kockázati prémiumok, monetáris forgatókönyvek, a Fed mozgástere és a mesterséges intelligencia körüli várakozások egyaránt formálják a kilátásokat. Mutatjuk, hogy a Bank of America szerint mire érdemes figyelni 2026-ban!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×