A Reuters azt írta, hogy a Toyota 2024-ben is megőrizte vezető pozícióját a globális autópiacon, bár eladásai 3,7 százalékkal csökkentek a japán piac visszaesése miatt (Daihatsuval és a teherautókat gyártó Hino Motorssal együtt számolt adat). Az értékesítési rekordban kulcsszerepet játszott a hibrid modellek iránti erős kereslet, különösen az Egyesült Államokban. A Toyota Motor 2024-ben 10,8 millió járművet adott el, amivel már ötödik éve őrzi a világ legnagyobb autógyártójának címét – idézte a cikket a Pénzcentrum.
A visszaesés elsősorban a japán eladások jelentős zuhanásának volt köszönhető, mivel a vállalat hitelesítési tesztfolyamatai körüli szabályozási problémák – különösen a Daihatsunál – bizalomvesztést okoztak. Kínában pedig 6,9 százalékos a visszaesés a Toyotánál az éles árverseny miatt.
A második helyen álló német Volkswagen-csoport 2,3 százalékos csökkenést jelentett az elmúlt évre, így eladásai valamivel 9 millió jármű fölött alakultak. A vállalat költségcsökkentésre törekszik Németországban, miközben Kínában szintén az árversennyel küzd.