INFORÁDIÓ
2023. március 27. hétfő
Hajnalka

bkik

budapesti békéltető testület

panasz

Napelemtáblák a Mátrai Erőmű (ME) Zrt. bükkábrányi új, az ország legnagyobb fotovoltaikus létesítményében az átadás napján, 2019. április 10-én. A 22,6 megawattos naperőmű beruházási költsége 5,4 milliárd forint.

Megemelkedett a napelempanaszok száma

Infostart / MTI

Nőtt a repülőgépjárat-törlésekkel és az automatákból vásárolt jegyekkel kapcsolatos panaszok száma is a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testületnél  - közölte a BKIK.

2022-ben 4198 ügy - 8 százalékkal több mint 2021-ben - érkezett a Budapesti Békéltető Testülethez, ebből 4156 esetben született döntés.

Az érdemi ügyek 75 százalékban mindkét fél megelégedésével zárultak, ami az egy évvel korábbi 55 százalékos arányhoz képest kiemelkedő javulás.

A közüzemi szolgáltatásoknál jelentősen nőtt a panaszok száma az energiaválság és a változó jogszabályi környezet hatására, ez főként az ügyintézési határidők meghosszabbodását, a számlák értelmezését vagy korrekcióját érintette, elsősorban a villamosenergia-és gázszolgáltatásoknál. Ezekben az ügyekben a vállalkozások kiemelkedő együttműködési hajlandóságot tanúsítottak a BBT eljárásaiban - olvasható a közleményben.

Ugyancsak megnőtt a benyújtott panaszok mennyisége a napelemrendszerekkel kapcsolatban, főleg a szerződéskötés, a kivitelezés elhúzódása, a megtermelt villamosenergia elszámolása miatt.

Az eddigi évekhez hasonlóan 2022-ben is sok vitás ügy volt a telefon- és internetszolgáltatás minősége, a hűségidő, illetve a kötbérfizetési kötelezettség, valamint a számlák kiküldésének elmaradása miatt.

A szolgáltatások körében gyakoriak volt az automatából történő jegyvásárlással kapcsolatos sérelmek, a repülőgépjárat-törléssel kapcsolatos panaszok, vagy az elektronikai termékek szoftveres működésével összefüggő kifogások - olvasható a közleményben.

A szolgáltatásokon túl az online vásárolt termékekkel kapcsolatban is gyakran kellett döntenie a testületnek. Többször előfordult, hogy a webáruházak téves árfeltüntetés miatt megtagadták a rendelés teljesítését. Számos jogvita a kiszállítás elhúzódása, a webáruházban raktárkészleten lévőnek feltüntetett áru tényleges készlethiánya miatt alakult ki a fogyasztók és vállalkozások között - összegezte a kamara.

A termékkel kapcsolatos panaszokon belül a tartós fogyasztási cikkek - főleg mobiltelefonok, televíziók vagy nagy háztartási gépek - jótállási problémái továbbra is az egyik legnagyobb számú ügycsoportot képviselik - írják a közleményben.

Felidézik, hogy a szakmailag független békéltető testületeket a vármegyei és fővárosi kereskedelmi és iparkamarák működtetik. Hatáskörük a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerint a fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése, céljuk a felek közötti egyezség elősegítése.

Nyitókép: MTI/Vajda János
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018