Infostart.hu
eur:
386.66
usd:
330.1
bux:
110405.74
2025. december 22. hétfő Zénó
Nyitókép: Pixabay

"Átverés", "hobbi" – keményen oltják a szakemberek az önvezető autózást

Csigatempóban: húsz éve már kész a technológia, mégsem működik, ennek miértjét járta körül a Bloomberg.

Miközben az autógyártók folyvást kommunikálják, hogy milyen közel állunk az önvezető autók korához, a Bloomberg a napi.hu által észrevett hosszú cikkben jár utána annak, hogy mennyi ebben az igazság húsz évvel azután, hogy már gyártottak ilyen járműveket, és hat éve már igazából használták is őket.

A problémák a cikk szerint "elemiek". Az önvezető autók lényegében csak napsütésben működnek és gondjaik vannak az olyan helyzetekkel, mint az útépítések, a keresztbe futó állatok, a fekvőrendőrök és a közlekedésterelő bóják.

A szakmában "védtelen balkanyarnak" nevezett probléma lehet a legnagyobb; ha nincs közlekedési lámpa, hanem simán be kéne kanyarodni balra, akkor az önvezető autók egyszerűen kifekszenek. Nem tudják kezelni azt a problémát, hogy szemből és balról is jöhetnek autók, amelyeknek keresztezhetik az útjukat.

George Hotz, a vezetéstámogató rendszereket fejlesztő Comma.ai Inc. munkatársa egyszerűen átverésnek nevezi az önvezető autózást, amibe viszont ömlik a befektetői pénz.

Mike Ramsey, az autóiparhoz jól értő Gartner piackutató cég elemzője csak annyit mond: lesznek az autószalonokban megvásárolható autók, de mire eljutunk odáig, a mai fiatalok megöregszenek.

Anthony Levandowski autómérnök az önvezető autók egyik korábbi nagy propagandistája volt, de ma úgy látja,

alig találni olyan technológiát, aminek a fejlesztésére több pénzt költöttek kevesebb eredménnyel.

Mint mondja, az józanította ki, hogy összevetette az autógyártók ígéreteit (egyben az ő korábbi reményeit) a valósággal, amiből arra a következtetésre jutott, hogy az önvezető autó egy hobbi, nem egy üzleti lehetőség.

A Waymo, az önvezető autók piacvezető cége közben azt állítja, hogy tíz év alatt 20 millió mérföldet tettek meg autói balesetmentesen (a napfényes Kaliforniában). Ez azt jelenti, ennél 25-ször többet kell levezetniük technikai magányukban, mielőtt halvány fogalmat alkothatnánk arról, hogy képesek hozni azt, mint az iskolabuszsofőrök tudnak.

A komputerek nem mindenhatóságára további példaként szerepel a cikkben, hogy egy élő sofőr tudja, hogy az előtte lévő galambok fel fognak repülni, míg az önvezető autó akár hatalmasat is fékezhet közeledve hozzájuk.

Címlapról ajánljuk
Leszúrni a tűzijátékpálcát? Soha! – Életmentő tanácsok durrogtatás előtt

Leszúrni a tűzijátékpálcát? Soha! – Életmentő tanácsok durrogtatás előtt

A szilveszteri tűzijátékozásnak számos veszélye lehet, ezért fontos, hogy mindenki alaposan olvassa el a használati utasításokat és csak engedéllyel rendelkező árusoktól vásároljon ilyen eszközöket – hangsúlyozta Luterán György, a Pirotechnikusok Érdekvédelmi Szövetségének elnökségi tagja. A szabályok szigorúak, területileg is.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×