eur:
393.01
usd:
366.42
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: Pixabay

"Átverés", "hobbi" – keményen oltják a szakemberek az önvezető autózást

Csigatempóban: húsz éve már kész a technológia, mégsem működik, ennek miértjét járta körül a Bloomberg.

Miközben az autógyártók folyvást kommunikálják, hogy milyen közel állunk az önvezető autók korához, a Bloomberg a napi.hu által észrevett hosszú cikkben jár utána annak, hogy mennyi ebben az igazság húsz évvel azután, hogy már gyártottak ilyen járműveket, és hat éve már igazából használták is őket.

A problémák a cikk szerint "elemiek". Az önvezető autók lényegében csak napsütésben működnek és gondjaik vannak az olyan helyzetekkel, mint az útépítések, a keresztbe futó állatok, a fekvőrendőrök és a közlekedésterelő bóják.

A szakmában "védtelen balkanyarnak" nevezett probléma lehet a legnagyobb; ha nincs közlekedési lámpa, hanem simán be kéne kanyarodni balra, akkor az önvezető autók egyszerűen kifekszenek. Nem tudják kezelni azt a problémát, hogy szemből és balról is jöhetnek autók, amelyeknek keresztezhetik az útjukat.

George Hotz, a vezetéstámogató rendszereket fejlesztő Comma.ai Inc. munkatársa egyszerűen átverésnek nevezi az önvezető autózást, amibe viszont ömlik a befektetői pénz.

Mike Ramsey, az autóiparhoz jól értő Gartner piackutató cég elemzője csak annyit mond: lesznek az autószalonokban megvásárolható autók, de mire eljutunk odáig, a mai fiatalok megöregszenek.

Anthony Levandowski autómérnök az önvezető autók egyik korábbi nagy propagandistája volt, de ma úgy látja,

alig találni olyan technológiát, aminek a fejlesztésére több pénzt költöttek kevesebb eredménnyel.

Mint mondja, az józanította ki, hogy összevetette az autógyártók ígéreteit (egyben az ő korábbi reményeit) a valósággal, amiből arra a következtetésre jutott, hogy az önvezető autó egy hobbi, nem egy üzleti lehetőség.

A Waymo, az önvezető autók piacvezető cége közben azt állítja, hogy tíz év alatt 20 millió mérföldet tettek meg autói balesetmentesen (a napfényes Kaliforniában). Ez azt jelenti, ennél 25-ször többet kell levezetniük technikai magányukban, mielőtt halvány fogalmat alkothatnánk arról, hogy képesek hozni azt, mint az iskolabuszsofőrök tudnak.

A komputerek nem mindenhatóságára további példaként szerepel a cikkben, hogy egy élő sofőr tudja, hogy az előtte lévő galambok fel fognak repülni, míg az önvezető autó akár hatalmasat is fékezhet közeledve hozzájuk.

Címlapról ajánljuk

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×