eur:
411.63
usd:
394.73
bux:
85032.38
2025. január 21. kedd Ágnes
Nyitókép: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Véghajrában a Déli összekötő vasúti híd építése – képek

A Déli összekötő vasúti Duna-híd új, harmadik szerkezete immár átjárható. Ezzel történelmi pillanathoz, a Déli körvasút első mérföldkövéhez érkeztünk, a Duna felett három vasúti vágányon ível át – írja a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A NIF oldalán felidézik, hogy a projekt keretében elsőként megépült hidat 2021. április 25-én, a másodikat 2021. december 11-én vehették birtokba a szerelvények, a vasúti forgalom azóta zavartalan. Hamarosan a harmadik új hídszerkezet is átadásra kerül, hiszen 2022. május 4-én beemelték a kirakós utolsó darabját, az úgynevezett zárótagot.

Ezután következhetnek a vasúti szakági és egyéb, befejező munkák, majd augusztus elején próbaterhelést végez a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata.A sikeres próbaterhelést követően, a Déli körvasút keretében építendő harmadik vágány elkészültéig a vasúti forgalom ezen a legújabb és a középső szerkezeten zajlik majd.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 36 milliárd forint értékben. A Déli összekötő vasúti Duna-hidat a Déli Körvasút fejlesztésének részeként korszerűsítik.

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A Déli Körvasút – a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében megvalósuló – fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt – emelik ki.

Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatkövetéssel az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja. A fejlesztés eredményeként a szakaszon az elővárosi vonatok 8-10 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, a budaörsi és a környező budai agglomerációt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Népligetet Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Címlapról ajánljuk
Csizmazia Gábor az Arénában Donald Trump embereiről, terveiről és a furkósbotjáról

Csizmazia Gábor az Arénában Donald Trump embereiről, terveiről és a furkósbotjáról

Donald Trump elnöki beiktatása után a Magyarország és Európa számára különösen fontos kérdésekről, jogszabályalkotásról, a NATO-ról és sok minden egyébről beszélt Csizmazia Gábor, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa az InfoRádió Aréna című műsorában.

Fico–Orbán találkozó: bejelentették, Magyarország segíti ki Szlovákiát

A Török Áramlaton keresztüli, kitárgyalt többletkapacitás épp annyi, amennyire most Szlovákiának szüksége van, úgyhogy meg is kapja. Ukrajna pedig számíthat ellenlépésekre azért, mert leállította területén keresztül az orosz gáz továbbítását - derült ki a két miniszterelnök kedd délutáni sajtótájékoztatóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.22. szerda, 18:00
Varga-Bajusz Veronika
a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×