A koronavírus-járvány hatására az online eladások aránya a teljes globális kiskereskedelmi forgalomban 19 százalékra emelkedett a 2019. évi 16 százalékról - áll az ENSZ Kereskedelmi és Fejlesztési Konferenciája (UNCTAD) hétfőn ismertetett jelentésében.
A svájci székhelyű szervezet számításai szerint tavaly az e-kereskedelem aránya Dél-Koreában volt a legmagasabb, 25,9 százalék az egy évvel korábbi 20,8 százalék után.
Kínában a online kereskedelem aránya 24,9 százalék, Nagy-Britanniában 23,3 százalék, az Egyesült Államokban pedig 14 százalék volt 2020-ban.
Az e-kereskedelem értéke a legfrissebb, még 2019-re vonatkozó adat szerint 26 ezer 700 milliárd dollár volt, 4 százalékkal felülmúlva a 2018. évit.
A bruttó eladott áru volumene alapján (GMV) tavaly a listavezető a kínai Alibaba volt, amelyet az amerikai Amazon követett.