eur:
390.72
usd:
366.39
bux:
0
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab
A CRRC mozdonyát tesztelik a kínai gyár tesztpályáján.Xinhua/Zhang Nan
Nyitókép: Xinhua/Zhang Nan

Ilyet sem sűrűn látni: különleges mozdony érkezik Magyarországra

A járművet a világ legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata, a kínai CRRC Zhuzhou mérnökei tervezték.

Az Rail Cargo Hungaria (RCH) két hibrid vontató- és két hibrid tolatómozdonyt rendelt a világ egyik legnagyobb vasúti járműgyártó vállalatától, a kínai CRRC-től. Az első mozdony elkészült, úton van Európa felé, és tesztelése hamarosan megkezdődik Magyarországon – tudta meg a Magyar Nemzet a vasúti fuvarozótól.

Egyelőre két–két jármű készül, de ha a gépek teljesítik a társaság elvárásait, további húsz–húsz mozdony gyártására is lehetőség lesz. A hibrid technológia meglehetősen új a vasúti üzemben, de mert az EU a jövőben nem támogatja dízelmozdonyok vásárlását, új megoldásokat keresnek a fuvarozók.

A hibrid előnyei akkor mutatkoznak meg igazán, amikor a vonat felsővezeték nélküli szakaszon továbbít kocsikat.

Ilyenkor ugyanis a mozdony az energiát a Last Mile Power Package (utolsó mérföld akkupakk) akkumulátoraiból nyeri. A villanymozdonyokkal vontatott áruszállító vonatok a felsővezetékkel ellátott pályákon nagy távolságokon gazdaságosan, sok árut képesek elszállítani, amikor azonban a célhoz közelednek, váltaniuk kell, hiszen az iparvágányokat, rendező-pályaudvarokat, logisztikai parkokat jelenleg csak dízel vontatással érhetik el. Ez a gyakorlatban mozdonycserét jelent, ez pedig kevésbé hatékony, hiszen időben, költségben, személyzetben többletráfordítást követel.

A Last Mile villany-hibrid vonat képes rá, hogy a nyílt pályán áramszedős villanymozdonyként mozgassa a szerelvényt, majd a nyílt pályáról letérve, akár több tíz kilométeren át akkumulátoros üzemmódban eljuttassa azt az átrakóhelyre, ami a Rail Cargo Hungaria esetében legtöbbször a BILK logisztikai központot jelenti.

A villany-hibrid mozdonyok kiváltják a dízelmozdonyok használatát,

így megelőzik a gázolaj elégetésével járó jelentős környezetszennyezést.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×