eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A CRRC mozdonyát tesztelik a kínai gyár tesztpályáján.Xinhua/Zhang Nan
Nyitókép: Xinhua/Zhang Nan

Ilyet sem sűrűn látni: különleges mozdony érkezik Magyarországra

A járművet a világ legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata, a kínai CRRC Zhuzhou mérnökei tervezték.

Az Rail Cargo Hungaria (RCH) két hibrid vontató- és két hibrid tolatómozdonyt rendelt a világ egyik legnagyobb vasúti járműgyártó vállalatától, a kínai CRRC-től. Az első mozdony elkészült, úton van Európa felé, és tesztelése hamarosan megkezdődik Magyarországon – tudta meg a Magyar Nemzet a vasúti fuvarozótól.

Egyelőre két–két jármű készül, de ha a gépek teljesítik a társaság elvárásait, további húsz–húsz mozdony gyártására is lehetőség lesz. A hibrid technológia meglehetősen új a vasúti üzemben, de mert az EU a jövőben nem támogatja dízelmozdonyok vásárlását, új megoldásokat keresnek a fuvarozók.

A hibrid előnyei akkor mutatkoznak meg igazán, amikor a vonat felsővezeték nélküli szakaszon továbbít kocsikat.

Ilyenkor ugyanis a mozdony az energiát a Last Mile Power Package (utolsó mérföld akkupakk) akkumulátoraiból nyeri. A villanymozdonyokkal vontatott áruszállító vonatok a felsővezetékkel ellátott pályákon nagy távolságokon gazdaságosan, sok árut képesek elszállítani, amikor azonban a célhoz közelednek, váltaniuk kell, hiszen az iparvágányokat, rendező-pályaudvarokat, logisztikai parkokat jelenleg csak dízel vontatással érhetik el. Ez a gyakorlatban mozdonycserét jelent, ez pedig kevésbé hatékony, hiszen időben, költségben, személyzetben többletráfordítást követel.

A Last Mile villany-hibrid vonat képes rá, hogy a nyílt pályán áramszedős villanymozdonyként mozgassa a szerelvényt, majd a nyílt pályáról letérve, akár több tíz kilométeren át akkumulátoros üzemmódban eljuttassa azt az átrakóhelyre, ami a Rail Cargo Hungaria esetében legtöbbször a BILK logisztikai központot jelenti.

A villany-hibrid mozdonyok kiváltják a dízelmozdonyok használatát,

így megelőzik a gázolaj elégetésével járó jelentős környezetszennyezést.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×