Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Kamionok állnak sorban a hegyeshalmi határátkelőhelyhez vezető autópályán, az ausztriai Lajtabruck (Bruck an der Leitha) közelében 2020. március 18-án. Az új koronavírus-járvány terjedésének feltartóztatására a magyar kormány lezárta a személyforgalom előtt a határokat, de a teherforgalmat nem korlátozta.
Nyitókép: MTI/AP/Ronald Zak

Szellemkamionok jelentek meg a magyar utakon

A román határon még üresen lépnek be az országba, de a nyugati határon már csak töredékük bukkan fel.

Miközben a magyar fuvarozók amiatt kongatják a vészharangot, hogy a külföldi, főleg román kamionosok elveszik tőlük a munkát, az útdíjfizetési rendszer kamerái nem látnak megnövekedett külföldi kamionforgalmat. Most arra keresik a választ, hogy miért jönnek át a határon tömegesen üres kamionok és milyen útvonalon hagyják el az országot – írja a napi.hu.

A ponyvás szállítás esetén a magyar fuvarozók 0,85-0,9 eurós kilométerenkénti díjjal számolnak, míg a románok a magyar fuvarokra 0,5-0,75 eurós ajánlatokat tesznek, pedig nincs olyan eltérés a két ország fuvarozóinak költségelemeiben, ami ilyen markáns különbséget indokolna.

Eközben a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kamerái nem láttak idén megnövekedett román felségjelzésű kamionforgalmat. A teljes kamionforgalom idén január és augusztus között 7 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019 hasonló időszakában. Ezen belül a román felségjelzésű kamionok aránya minimális mértékben, 0,67 százalékkal még csökkent is. A magyar kamionok aránya viszont 1,2 százalékkal emelkedett. Az első 8 hónapban az útdíj 20,32 százalékát fizették be román felségjelzésű tehergépjárművek úthasználata után, míg tavaly ugyanez az arány 20,44 százalék volt.

A Magyar Közút nemrég szúrópróbaszerűen ellenőrizte a belépő kamionforgalmat az ártándi határátkelőnél, ahol a tengelysúlymérésnél 430 olyan járművet találtak, amelyek súlya alig haladta meg a saját tömegüket, vagyis üresen lépték át a határt. Később ebből a 430 kamionból mindössze 70-et tudtak ismételten ellenőrizni a lajtai és a zalakomári tengelysúly-mérő állomáson. 350 kamion hollétéről abban a bizonyos közutas akcióban semmit sem tudtak. Valamiért azonban mégis megérte nekik Romániából üresen átjönni Magyarországra.

Elképzelhető, hogy az ilyen kamionok olyan útvonalat választanak, ahol elkerülik a kamerákat, a tengelysúly-mérő állomásokat és a kitereléses ellenőrzéseket, majd pedig felpakolva Szlovákia felé hagyják el az országot, ezért most megpróbálják feltérképezni a román kamionok magyarországi tevékenységét.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Az utóbbi évek alaposan átrajzolták Japán politikai életének valóságát. Az elmúlt 70 évben szinte folyamatosan kormányzó jobboldali Liberális Demokrata Párt (LDP) történelmi válságát éli, közben új formációk emelkednek fel. A helyzet 2025 novemberében forró lett Tokióban, amikor a kormányfő kijelentette, hogy a szigetország beavatkozna katonailag, amennyiben Kína megtámadná Tajvant. A mondatok súlyos feszültséghez vezettek, ám ennél is érdekesebb, hogy a miképpen hatott a szigetországban már egyébként is erősödő japán nacionalizmusra. Ennek legfőbb képviselője már okozott meglepetést választások során, ráadásul olyan politikai trendek törtek be az ország mindennapjaiba, amelyek máshol már jól ismertek lehetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×