Infostart.hu
eur:
387.54
usd:
330.68
bux:
109547.02
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Pixabay

Vizsgálat indult a Porsche ellen Németországban

Az érintett gyártmányokat 2017 előtt fejlesztették, az európai piacon értékesítették, az aktuális kínálatban nem szerepelnek.

Vizsgálatot indított a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) a Porsche autógyártó társaság ellen - írták kedden német lapok.

A vizsgálatot benzinmotorokkal összefüggő lehetséges szabálytalanságok miatt folytatják.

Az érintett gyártmányokat 2017 előtt fejlesztették, az európai piacon értékesítették, az aktuális kínálatban nem szerepelnek. A szabálytalanságok gyanúját a gyártó jelentette a KBA-nál és az amerikai hatóságoknál. A belső vizsgálatokat még 2016-ban kezdték, az anyavállalat Volkswagen csoport (VW) névadó márkájánál kirobbant dízelbotrány nyomán.

A gyanú szerint előfordulhat, hogy szabálytalanul, a gyártási engedélyben rögzített jellemzőktől eltérően működnek bizonyos Porsche-modellekben motorok, motorvezérlő szoftverek, illetve a kipufogógázt elvezető és tisztító berendezések.

A sportkocsikat és luxus városi terepjárókat gyártó Porsche közölte, hogy mindenben együttműködik a hatóságokkal, célja a tények teljes körű feltárása.

A VW dízelbotrányával kapcsolatban egyszer már elmarasztalták a Porschét.

A károsanyag-kibocsátási előírásoknak nem megfelelő gyártmányok forgalmazása miatt 535 millió euró (174 milliárd forint) bírság megfizetésére kötelezték 2019-ben. Az érintett gyártmányokat az ugyancsak a VW-hez tartozó Audi által fejlesztett V6, illetve V8 típusú dízelmotorral szerelték. Benzinüzemű motorokkal összefüggésben eddig nem tártak fel szabálytalanságot a Porschénél vagy a VW-csoport más tagjainál.

A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a csoportot, hogy olyan szoftvert telepített több százezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen, a Porsche és az Audi mellett a csoporthoz tartozik a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Scania, a Seat, a Skoda és a Volkswagen haszonjárművek márka.

Címlapról ajánljuk
Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.

Ukrajna tervezett NATO-tagságáról nyilatkozott Volodimir Zelenszkij

Ukrajna nem maradhat bizonytalanságban a jövő évi pénzügyi forrásait illetően, mert ez komoly kockázatot jelentene az ország számára - jelentette ki Volodimir Zelenszkij ukrán elnök a brüsszeli uniós csúcson tartott sajtótájékoztatóján.
Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával
A nyugati félteke védelme nagyobb hangsúlyt kapott az Egyesült Államok nemzetbiztonsági stratégiájában, mint korábban – erről is részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora. Sorra vette Washington terveit a nagy óceáni átjáróknál, megvilágította a Kínát, Grönlandot, Venezuelát érintő amerikai célok hátterét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×