eur:
392.43
usd:
367.16
bux:
67039.3
2024. április 26. péntek Ervin
1983-ban gyártott Dacia 1310-es a Retropartyzánok kiállításon a győri ETO Parkban 2018. május 13-án.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Retrohangulat tört ki a márkakereskedésekben

Megint hosszú időt kell várni arra, hogy megérkezzenek a megrendelt új autók Magyarországon.

A 2018-ban eladott tíz legnépszerűbb modellből összesen 21,69 ezer darabot adtak el, és ebből már több mint ötezer Dacia volt. A reneszánsznak azonban van egy kissé kellemetlenebb értelmezése is: egy új Daciára már megint jó sokat kell várni, ha a modellt egyedileg kell legyártani - írja a G7.hu.

Ha nincs készleten az autó, akkor legalább fél év, mire megérkezik - állítja a márkakereskedő, felső időhatárt pedig nem is mert megjelölni. A portál felidézi, hogy a hetvenes.nyolcvanas években még hosszú éveket kellett várni a megrendelés után egy új autóra, például egy Daciára, ehhez képest nem olyan vészes ma hat-nyolc hónapot várni egy szín vagy extra felszereltség kedvéért.

A magyar magánvásárlói toplistát magasan a Suzuki Vitara vezeti, és a második helyen álló SX4 S-Cross-szal együtt jelenleg két-három hónapra ígérik az egyedi modellek szállítását, ez pedig hosszabb idő, mint amit egy évvel korábban vállaltak. A top 10-es modellek közül csak a két Toyotánál, a Yarisnál és a CHR-nél mondtak két hónapos átlagos szállítási határidőt.

A Renault Clióra jelenleg négy hónapot kell várni. Az Opelnél az Astra a megrendeléstől számítva csak hat-nyolc hónap alatt érkezik meg, a Corsát pedig jelenleg nem is lehet rendelni.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×