eur:
395.21
usd:
366.69
bux:
65143.66
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna

Megközelítette a 260 milliárd forintot a reklámköltések összege

Az állami költés csökkenése ellenére tovább nőtt 2018-ban a magyar média reklámbevétele – derült ki egy konferencián.

Dinamikusan, 7,7 százalékkal bővült 2018-ban a reklámtorta. A magyar médiavállalkozások felületein elhelyezett reklám összesen 260 milliárd forintos bevételt jelentett a területnek – ismertette a múlt év adatait a Magyar Reklám Szövetség elnöke. Gulyás János az Evolution elnevezésű fővárosi tanácskozáson arról beszélt, hogy mérséklődött a reklámbevételek növekedésének üteme, hiszen

2016-ban és 2017-ben is meghaladta a 11 százalékot.

A visszaesés a szervezet vezetője szerint elsősorban az állami reklámkiadások stagnálása miatt következett be a növekvő reklámkiadásokon belül.

A szövetség vezetője után Hivatal Péter a reklámszövetség ügyvezetőségének tagja szólalt fel. Beszámolt róla, hogy az internetes terület bevételei 14 százalákkal, míg a köz- és külterületen elhelyezett outdoor felületek árbevétele 16 százalékkal nőtt. A tévés költések 1 százalékkal nőttek, míg a nyomtatott sajtó árbevétele 40 milliárd forint volt, ami 3,5 százalékos növekmény. Duplázni tudta bevételeit a rádiós piac, és a reklámszövetség elnöke szerint a mozi a maga majdnem 3 milliárdos bevételével is erősödött, és egyre több hirdető figyelmét vonja magára a filmszínház.

Szelei Szilárd a reklámszövetség elnökségi tagja arról beszélt a konferencián, hogy alapvetően a plakáttörvény és egyéb jogszabályi változás okozta a terület kiugró bevételnövekedését.

A rádiós szegmens teljesítményéről Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke elmondta: 2018-ban naponta 6 millióan hallgatnak rádiót és a hallgatók szerint nem változtak a rádió értékei.

Ez a terület tavaly közel duplázni dudta eredményét,

ami azt jelenti, hogy csaknem 10 százalékos bővüléssel a rádiós piac megközelítette a 11 milliárd forintos árbevételt.

Az eredmények közlésekor a reklámszövetség elnöke külön megjegyezte, volna tere a reklámbevételek bővülésének.

Hozzátette: nagyjából 6 forintot ad hozzá minden reklámra fordított költség a gazdasághoz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Mi vezetett a németországi Zöldek zuhanórepüléséhez?
Elemzés

Mi vezetett a németországi Zöldek zuhanórepüléséhez?

Egyre csökken a németországi Zöldek párt támogatottsága, öt év alatt több mint duplájára, 25-ről 56 százalékra nőtt azok száma, akik semennyire sem tudnak azonosulni a párttal, ezzel Németország egyik leginkább elutasított politikai tömörülésévé vált. A háttérben a zöldítés, a kormány energiapolitikája áll - mondta az InfoRádióban Dobrowiecki Péter, a Mathias Corvinus Collegium Magyar-Német Intézetének kutatási vezetője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.28. csütörtök, 18:00
Havasi Katalin
a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. március 28. 10:22
×
×
×
×