Az idén várhatóan mintegy 58 milliárd forint lesz a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele, ami mintegy hatmilliárd forinttal marad el az előző évitől. A csökkenést a vezérigazgató egyértelműen a válság számlájára írta.
Az InfoRádiónak Kovács László elmondta: az idén a belföldi fogyasztás mintegy nyolc-tíz százalékkal csökkent, ami jelentős árbevétel-kiesést is jelentett a cég számára. A válság elsősorban a drágább Pick termékeket érintette, hiszen a fogyasztók pénztárcája kiürült.
Az export azonban mintegy hét-nyolc százalékkal nőtt, és így kompenzálni tudtak valamennyit a belföldi termékek árbevételének kieséséből - tette hozzá a vezérigazgató, aki kiemelte, hogy a német és az orosz piacon sikerült jelentős eredményeket elérnie a Picknek, de Japánban is megduplázódtak az eredmények, és Svédországban, Dániában valamint Finnországban is tudott a cég piacot szerezni.
A cég jövőre is a kivitel növelésével kívánja emelni árbevételét. A társaságnál úgy tervezik, hogy a 2010-es, 28 százalék körüli exporthányadot harminc százalék fölé növelik. Ennek érdekében mintegy egymilliárd forint értékű hatékonyságnövelő beruházást is végrehajtanak 2011-ben - mondta a vezérigazgató.
Kovács László hangsúlyozta: az alapanyag és az energiaárak emelkedése miatt jövő tavasztól elkerülhetetlen egy tíz százalékos drágulás a húsipari termékek esetében.
Hanganyag: Panulin Ildikó