Tavaly jelentősen csökkent az édességfogyasztás, és egyelőre nem várható, hogy a folyamat megfordul - mondta az InfoRádiónak a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke. Sánta Sándor szerint az egykulcsos szja bevezetésének hatására is csak a második félévtől várható némi növekedés.
Az emberek ma már jellemzően annyit vásárolnak, amennyire pénzük van, megváltozott tehát a fogyasztói attitűd. Ez, valamint a fő nyersanyagok, a cukor és a kakaó árának növekedése miatt valószínűleg 2011 sem lesz "édes év" az édességgyártóknak - tette hozzá a szövetség elnöke.
Sánta Sándor arról is beszélt, hogy a magyarok ragaszkodnak a régi márkákhoz, ezért azoknak igen nagy a piaci részesedésük. Mint mondta, szerencsés, hogy bár sok ilyen márka külföldi kézbe került, a gyártók nem szüntették meg, hanem megtartották a tradicionális ízeket, és azokra építve újakat is piacra dobtak.
Ez segített életben tartani a retrót, megfiatalítani, és az újabb generációkkal is megszerettetni a régi termékeket, amelyek azonban ma már a gyártási technológiát és a minőséget tekintve sokkal jobbak, mint elődeik - magyarázta az édességgyártók szövetségének elnöke.
Az emberek fejében igen nehéz megváltoztatni egy termékről, cégről kialakult képet, ezt bizonyítja az is, hogy a magyar fogyasztók jellemzően azokat a külföldi márkákat kedvelik, amelyeket már a nyolcvanas évek közepén megismertek. Az új szereplőknek, vagy a régebben gyengébb minőségű árukat előállító gyártóknak csak komoly erőfeszítések árán sikerülhet megkedveltetni magukat - fűzte hozzá Sánta Sándor.
A teljes adást ide kattintva hallgathatja meg.
Hanganyag: Hlavay Richárd