Az Év internetes kereskedője 2010-ben is (immár harmadik alkalommal) a Bookline.hu lett, megelőzve az Edigital.hu-t és a harmadik helyezett Jateknet.hu-t.
Az idei mezőnyben sok új cég jelent meg, a kiválasztottak harmada már a korábbi években is indult. A TOP 30 kereskedőből a legtöbb műszaki cikkeket árul, de a ruházati termékek, a játék/ajándék szegmens és az egészségügyi termékeket forgalmazó webáruházak is szép számmal szerepeltek az élmezőnyben. Idén még nem szerepelt a legjobbak között közösségi vásárlással foglalkozó oldal, de szakértői vélemények szerint egyértelműen látszik az ilyen honlapok térnyerése.
Kiss Gergely, a GKIeNET szakértője a díjkiosztón elmondta: egyértelműen növekszik az online áruházak piaca, ma már több mint egymillió magyar vásárol az interneten. A magyar online áruházak forgalma várhatóan eléri a 135 milliárd forintot (turizmus és biztosítás ágazatok nélkül). Ma már a legnagyobb forgalmat élelmiszer és vegyiáruk generálják, megelőzve például az informatikai termékek vagy a könyvek piacát.
A szakértő szerint az online vásárlás jövője is egyértelműen a közösségi média fejlődéséhez kapcsolódik, a külföldi újdonságok a korábbiaknál sokkal hamarabb beépülnek a magyar internetes kereskedelmi rendszerbe. A jövőben erősödhet az egyes szolgáltatást nyújtó honlapokhoz kapcsolódó e-kereskedelem (például turistatérképek honlapján vásárolhatunk túrafelszerelést is).
Orbán Viktort az Európai Parlamentben kérdezik: "lökdösődés és csihi-puhi lesz"