eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 19. vasárnap Ivó, Milán

Alaptalanul kívánt reklamációs díjat - PSZÁF-bírság az MKB Banknak

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete öt millió forintos bírság megfizetésére kötelezte az MKB Bank Zrt-t, mivel magatartásával megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

A PSZÁF közleményében azt írja, hogy az ügyféllel a bank telefonos ügyfélszolgálata előzetesen azt közölte: szolgáltatásával kapcsolatban nem ajánlott panaszt tennie, mivel azt nagy valószínűséggel elutasítják, ráadásul az ügyfélnek 12 ezer forint reklamációs díjat kell fizetnie. Az ügyfél e díj elkerülése érdekében nem adott be írásbeli panaszt a pénzügyi szervezethez, de beadvánnyal fordult a PSZÁF-hoz.

Az MKB Bank Zrt. súlyosan jogsértően járt el, hiszen a fogyasztó panasztételi jogát és a pénzügyi szervezet panaszkezelési kötelezettségeit törvény írja elő. A panaszokat megkülönböztetés nélkül, egyenlően, egységes eljárás keretében és azonos szabályok szerint kell kezelni és ingyenesen biztosítani. Az igénybe vett szolgáltatáshoz kapcsolódó reklamáció vagy panasz alapvető fogyasztói jog, amelyet sem korlátozni, sem díjjal terhelni nem lehet.

A Felügyelet eljárása során megállapította: a reklamációs díjra való utalással a bank megtévesztette a fogyasztót, s így panasztételhez való jogában korlátozhatta.

A bank megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény azon rendelkezését is, amely tilalmazza a fogyasztókkal szembeni agresszív gyakorlatot. A bank által ismert körülmény felhasználása, a reklamáció megalapozatlanságára hivatkozás és az elutasító döntés kilátásba helyezése alkalmasak voltak arra, hogy a pénzügyi szervezet lebeszélje az ügyfelet a panasz benyújtásáról. Ezzel a bank tisztességtelen pszichikai ráhatást gyakorolt a fogyasztóra.

A felügyeleti szankció mértékét befolyásolta, hogy a pénzügyi szervezet a tisztességtelen tájékoztatás révén veszélyeztette az ügyfél vagyoni érdekeit is. Az ügyfél panaszának banki kivizsgálása ugyanis azzal az eredménnyel járt, hogy végül nem az ügyfélnek kellett reklamációs díjat fizetnie, hanem a bank az ő részére térített vissza nem elhanyagolható késedelmi díjat és hitelkamatot.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Borzasztó szerencséje volt  - beszélt a túlélőről a verőcei polgármester a hajótragédia után

"Borzasztó szerencséje volt" - beszélt a túlélőről a verőcei polgármester a hajótragédia után

Fejsérülést, kulcscsontsérülést, sebeket, zúzódásokat szenvedett az a férfi, akinek sikerült kiúsznia a szombat éjjeli verőcei hajókatasztrófa után. A polgármester szerint hatalmas szerencséje is volt.

A német gazdaság vagy a válogatott pörög majd jobban az Eb-n?

A 2006-os labdarúgó-világbajnokságra tündérmeseként emlékeznek vissza Németországban, a válogatott bronzérme mellett a gazdasági hatások miatt is. Sokan hasonlóban reménykednek idén nyáron is, ám sok mindentől függ, hogy a tündérmese megismétlődik-e.

Marilyn Monroe-tól Billie Eilishig – Dívák és Ikonok a Magyar Zene Házában

Magyarország nemzetközi kulturális pozícióját mutatja, hogy a londoni Viktória és Albert Múzeum először Budapestre utaztatja nagy sikerű Dívák és Ikonok című kiállítását, amelyet a Magyar Zene Háza magyar művészek történeteivel, tárgyaival egészített ki – mondta Závogyán Magdolna kultúráért felelős államtitkár a tárlatot megnyitó beszédében.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×