Csaknem duplájára nő az Audi győri gyáregységének területe - erről több német és magyar lap is írt a nyáron. A telket a sajtóhírek szerint 24 millió euróból vásárolták.
Az értesülések úgy szóltak, hogy az Audi komplett autógyártást tervez a győri üzemben: eddig meg nem erősített hírek szerint A3-as szedánokat gyártanak majd itt.
Az elemzők szerint a magyarországi gyártás mellett szólt, hogy igen erős beszállítói struktúrával rendelkezik, és megfelelő szakembergárda is rendelkezésre áll. A kelet-európai terjeszkedést alátámasztja az autógyárak részéről az is, hogy a bérköltségek itt még mindig alacsonyabbak: egyes becslések szerint egy szakmunkás a harmadát keresi annak, amennyit német kollégája hazavisz, arról nem is beszélve, hogy a régióban az autók átlagéletkorát tekintve a jövőben itt növekedni fog a kereslet.
Az utóbbi időben több autóipari fejlesztésről is beszámoltunk. Az Opel kedden jelentette be, hogy bővíti szentgotthárdi gyárát, mintegy félmilliárd eurós beruházással, s ezzel 800 munkahelyet is jelent.
Az autóipari beszállító Bosch ezer új munkahelyet teremt Magyarországon mind a négy telephelyének bővítésével, Kecskeméten pedig 2011 végén kezdi meg a termelést a Mercedes új üzeme, ahol háromezren fognak majd dolgozni.
Az Audi igazgató tanácsának elnöke, Rupert Stadler és Orbán Viktor miniszterelnök délután tartanak közös sajtótájékoztatót.
Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt