Jelentős mennyiségnek számít a tengerentúlra érkező mennyiség, hiszen a cég az évente átlagosan értékesített 7 millió palackból 3 milliót ad el külföldön - mondta az InfoRádiónak a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve: a Costco üzletlánccal kötött megállapodás az első komolyabb amerikai üzletük.
Kiss István hangsúlyozta, hogy az amerikai kereskedők komolyan érdeklődnek a bor iránt, ám egyelőre óvatosak; csütörtökön útjára induló szállítmányt mintának tekintik, és egyelőre azt próbálják felmérni, hogyan fogadják a terméket a fogyasztók.
A karácsonyi szezon után a felek értékelik a tapasztalatokat, és ha sikeresnek ítélik az együttműködést, Kiss István szerint a most kiszállítandó mennyiséget meg lehet duplázni. Ha így lesz, a Tokaj Kereskedőház más Tokaj-hegyaljai szőlősgazdák termésére is számít majd.
A vezérigazgató megjegyezte: erről már beszélt néhány nagyobb pincészet vezetőivel, akik örömmel fogadták a lehetőséget.
Az idei várható eredményekről szólva Kiss István azt mondta: a belföldi piac szűkülését az export bővülésével tudják ellensúlyozni, így tudják tartani a tervszámokat, és szerény mértékű nyereségre számítanak.
Hozzáfűzte: a szeszélyes időjárás miatt sokkal több a gazdák munkája, akik 25-30 százalékos átlagos terméskiesést, közepes minőségű, és annál valamivel kisebb mennyiségű termést várnak.
Hanganyag: Kaputa Júlia