A Boeingnek nem sikerült időben megkezdenie üzemanyag-takarékos új gépe, a 787-es, más néven a Dreamliner szállítását, és csúszik az ikonikus 747-es Jumbo Jet átalakított változatának startja is.
A késések, az alkatrészhiány és az utolsó pillanatban végrehajtott átalakítások az évek során többmilliárd dollárjába kerültek a cégnek, és az idei év harmadik negyedévében is 1,6 milliárd dollár veszteséget produkáltak. Tetézi mindezt, hogy a gazdasági válság miatt amúgy is visszaesett a kereslet az új repülőgépek iránt - még akkor is, ha a vásárlók pénzt takaríthatnának meg a Dreamliner üzemeltetésével.
Szakértők szerint a Boeing gondjai részben éppen a fejlesztésből fakadnak, abból, hogy új anyagokkal kísérletezik és sok gyártási folyamatot külföldi alvállalkozókkal végeztet el. A 787-esre minden korábbinál több megrendelés érkezett, a cég azonban nem tudja ezeket teljesíteni.
Bár a negyedévben kilenc százalékkal nőttek az eladások, a 3,6 milliárd dolláros büntetések és kötbérek nyomán a veszteségek meghaladták a másfél milliárd dollárt.
Mindkét új gép tesztrepülése már megvolt, de a szállítások éveket csúsznak. Ez részben annak tudható be, hogy a beszállítók nem végeztek minőségi munkát. Főleg a szárnyakat a géptörzshöz rögzítő elemekkel van gond.
A cég kedden azt közölte, hogy olyan komoly átalakításokat kell elvégezni a 787-esen, amelyek miatt további hat hónappal csúszhatnak az első szállítások.
A cég arra készül, hogy a gyártás egy részét ismét az Egyesült Államokban folytassa, és ígérete szerint két héten belül új gyártóhelyet választ. Erre azonban azért is van szüksége, hogy az esetleges sztrájkok ne állítsák le a termelést. A cég tavaly 7200 dolgozótól vált meg és további elbocsájtásokra készül.
Három megyére adtak ki viharjelzést - ítéletidővel ront ránk a hidegfront