A GM kedden 16,6 milliárd, a Chrysler pedig 5 milliárd dollár kormányzati támogatásért folyamodott a benyújtott drasztikus átszervezési tervek megvalósításához. A két cég korábban 17,4 milliárd dollár hitelt kapott.
A GM közölte, hogy újabb segély nélkül már márciusban fizetésképtelenné válhat, a Chrysler pedig azt tudatta, hogy újabb hitelek hiányában csődvédelmet kell kérnie. A detroiti hármak közül a Fordnak nincs szüksége állami segélyre.
A szerdai USA Today szerint Washingtonnak, mielőtt határoz az adófizetők pénzének felhasználásáról, el kell döntenie, hogy érdemes-e további állami támogatást nyújtani az autóiparnak? El kell dönteni, a kormány abban segítse az autógyárakat, hogy elkerüljék a csődöt vagy, hogy csődvédelem keretében alakuljanak át? Mindhárom céget egyenlő módon kezeljék, vagy a leggyengébbet hagyják veszni? Reálisak-e a GM és a Chrysler által benyújtott költségcsökkentő és hatékonyságfokozó elképzelések?
A Wall Street-i elemzőkkel szemben az autógyártók kézzel-lábbal tiltakoznak a csődeljárás ellen. A vállalatok vezetése szerint a kormányzati támogatás melletti átalakulás kevésbé költséges, mint a kockázatos csődeljárás, amely Rick Wagoner GM-elnök szerint csak a legutolsó eszköz lehet.
A GM és a Chrysler is bejelentette, hogy több márkát és több ezer munkahelyet szüntetnének meg. A GM - amely december óta 13,4 milliárd dollár szövetségi hitelt kapott - 47 ezerrel csökkentené az alkalmazottak számát és bezárna 14 üzemet, az első negyedévben eladná vagy bezárná a Hummert. A 4 milliárd központi kölcsöntámogatást kapott Chrysler 3 ezer embert bocsátana el, és több modell gyártását leállítaná.