Kozák Péter emlékeztetett arra, hogy az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft.-t tavaly év végén bezárták, szinte az összes dolgozót elbocsátották.
Ugyanakkor ez egy meglehetősen innovatív csapat volt, úgy éreztük, hogy tudnánk folytatni; pillanatnyilag egy prototípus készült el - tette hozzá.
A szakember elmondta: a jármű egy midikategóriájú városi autóbusz, 40-45 embert szállíthat. Kialakítása alkalmassá teszi arra, hogy szűk belvárosokban közlekedjen, és mozgáskorlátozottakat is szállíthat.
A további teendőkről Kozák Péter közölte: a busznak először európai szintű típusbizonyítványt kell szerezni, ezzel párhuzamosan megkezdik a marketinget. A hazain kívül elsősorban az Ikarus hagyományos piacain, Görögországban, Norvégiában és Lettországban számítanak eladásokra.
Hanganyag: Hegedûs Zsuzsa