eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika

Tavaly 77,6 milliárd forint reklámbevétele volt az elektronikus médiának

Tavaly összesen 77,6 milliárd forint reklámbevétele volt az elektronikus médiának - derül ki az Ernst & Young kutatásából. Málnay B. Levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke elmondta: a televízió adóknál növekedés, még a rádiós reklámpiacon csökkenés tapasztalható a 2006-os adatokhoz képest.

Az elektronikus médiumok reklámbevétele tavaly 6,4 százalékkal nőtt 2006-hoz képest - derült ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete által nyilvánosságra hozott adatokból, amelyeket az InfoRádióban a szervezet elnöke, Málnay B. Levente ismertetett.

A televíziók és rádiók legnagyobb képviselőit tömörítő szervezet harmadik alkalommal hozta nyilvánosságra az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott hiteles adatok alapján.

A 2007-es televíziós és rádiós "reklámtorta", vagyis az elektronikus médiumok reklámból befolyt, tényleges, úgy nevezett "net-net" - ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett - árbevétele több mint 4,6 milliárd forinttal nőtt 2006-hoz képest.

Az összesítés alapján 2007-ben a "net-net" televíziós reklámpiac mérete 70,1 milliárd, a rádiós reklámpiacé pedig 7,5 milliárd forint volt - közölte Málnay B. Levente.

Ez a 2006-os adatokhoz képest a televíziók esetén 7,7 százalékos növekedést, míg a rádiók esetében 4,9 százalékos csökkenést jelent. Ez utóbbi értéket befolyásolja, hogy a Magyar Rádió a 2007-es évre vonatkozóan nem szerepel az adatszolgáltatók között.

A Magyar Reklámszövetség becsült adatai szerint a teljes "reklámtorta" - amibe többek közt az internet és a nyomtatott sajtó is beletartozik - 10,7 milliárd forinttal nőtt 2007-ben, amelyből kizárólag az internet tudott nagyobb szeletet kihasítani magának, mint 2006-ban.

Hanganyag: Litauszky Balázs

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Anyagi szempontból is fontos az ellenzéki pártoknak, hogy jól szerepeljenek az idei európai parlamenti és önkormányzati választáson, mert azzal növelik az esélyüket arra, hogy 2026-ban, az országgyűlési választáson egy százaléknál jobb eredményt érjenek el, és állami támogatásban részesüljenek. Az InfoRádióban Cservák Csaba alkotmányjogász professzor beszélt arról, hogy az állam mikor és miért támogatja a választáson elinduló pártokat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×