eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika

Tavaly 810 millió mobiltelefont adtak el

Tavaly 810 millió darab mobiltelefon készülék kelt el, 19 százalékkal több mint egy évvel korábban. Az idén várhatóan 15 százalékkal 930 millió darabra emelkedik az értékesítés.

A Strategy Analytics piackutató vállalat az öt legnagyobb mobiltelefon gyártó negyedéves eredmény beszámolóját követően hozta nyilvánosságra elemzését.

A világpiaci forgalmat elsősorban a déli félteke, India és Afrika kereslete hajtotta fel - mutat rá Neil Mawston, a piackutató cég elemzője.

A globális értékesítési forgalom előreláthatólag 2007-ben töri át az egymilliárd darabos küszöböt.

A legnagyobb szállító változatlanul a finn Nokia 34,2 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi negyedik negyedévben, kissé magasabbal az egy évvel korábbi 33,6 százaléknál. A Nokia új modelleket mutatott be mind az olcsó, mind pedig az exkluzív osztályban. Piaci részesedését azonban csak csökkenő átlagár és haszonkulcs mellett volt képes növelni. A fejlődő piacokon a mobiltelefonok értékesítési sikere szorosan összefügg a 40 dollár körüli árú olcsó modellek megjelenésével.

A második legnagyobb, a Motorola ledolgozott valamennyit lemaradásából a Nokia mögött és 18,3 százalékra növelte tavalyi negyedik negyedévi piaci részesedését az egy évvel korábbi 16,2 százalékról. A javulást a RAZR modellcsalád sikerének köszönhető. Minden három eladott Motorola készülékből egy ehhez a családhoz tartozott. A Motorola a negyedik negyedévben 41 százalékkal növelte eladásait, míg a többiek átlagosan 28 százalékkal. A Strategy Analytics túl kockázatosnak tartja a Motorola egy modellcsaládra támaszkodó politikáját.

A Samsung Electronics piaci részesedése 11,1 százalékra emelkedett 10,7 százalékról a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Koreai versenytársa az LG Electronics az öt legnagyobb csoportjának leggyengébbel szereplő tagja, értékesítésnek negyedik negyedévi 17 százalékos javulásával.

A japán-svéd Sony Ericsson közel áll az LG piaci pozíciójának elhódításához a tavaly bemutatott walkman-telefonok jó piaci fogadtatásának köszönhetően. Mindkét cég 6,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, az LG hajszálnyi előnyével.

A piac vesztesei az öt nagy csoportján kívüli gyártók voltak, melyek együttes piaci részesedése 23,3 százalékra csökkent a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 26 százalékról.

Címlapról ajánljuk

Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Anyagi szempontból is fontos az ellenzéki pártoknak, hogy jól szerepeljenek az idei európai parlamenti és önkormányzati választáson, mert azzal növelik az esélyüket arra, hogy 2026-ban, az országgyűlési választáson egy százaléknál jobb eredményt érjenek el, és állami támogatásban részesüljenek. Az InfoRádióban Cservák Csaba alkotmányjogász professzor beszélt arról, hogy az állam mikor és miért támogatja a választáson elinduló pártokat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×