eur:
410.9
usd:
392.2
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér

A Fraport most sem adna többet a Budapest Airportért

A frankfurti repülőteret üzemeltető Fraport, a ferihegyi repülőtér megszerzéséért folytatott küzdelem egyik szereplője sajnálattal vette tudomásul azt a budapesti döntést, hogy a BAA brit repülőtér-üzemeltetőt sorolták az első helyre a pályázati eredmény kihirdetésekor.

A Frankfurter Allgemeine Zeitung pénteki számában olyan Fraport-véleményt idéz, amely szerint a vállalat ajánlatának megtételekor "elment az üzemgazdaságilag még vállalható határig", s ebből kiindulva, ha lenne is rá lehetőség, nem kívánnak az ajánlaton javítani, ilyesmit a részvényeseik miatt sem tudnának vállalni. A második helyre sorolt esseni konszern, a Hochtief csak annyit közölt, hogy tudomásuk van a magyar pénzügyminisztérium közléséről.

A frankfurti lapban 1,8 milliárd euró értékűnek nevezik azt az ajánlatot, amelyet a britek tettek a Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat részvényére. A német újság szerint az idén az európai repülőterek között Ferihegy számított a legérdekesebb beruházási objektumnak, 2005-ben nyolcmilliós utasforgalmat bonyolít le, ami nagyjából megfelel a Köln/Bonn repülőtér utasforgalmának. Ez utóbbi légi kikötő nem tartozik az első három német repülőtér közé.

A britek szép árat fizettek a budapesti repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogáért, mivel a teljes csomag "vételára 2,1 milliárd euró, s ez idei 60-80 millió eurós EBITDA (kamat-, és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereség) esetén az EBITA (amortizáció előtti üzemi eredmény) harmincszorosa" - jegyezte meg a lap.

A Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint ahhoz, hogy bejöjjenek a britek számításai, a budapesti repülőtér forgalmának évente jóval több mint tíz százalékkal kellene növekednie, a termelékenységnek több mint a felével, amit valószínűleg a foglalkoztatás fog megsínyleni.

A magyar eladóknak rendkívül magasra sikerült az árat felverniük - írta a Frankfurter Allgemeine Zeitung, s megjegyezte, hogy a tőzsdén jegyzett európai repülőterek értékelésékor az EBITDA-felár öt és tizenegy között helyezkedik el.

A ferihegyi repülőtér a leggyorsabban fejlődő kelet-európai légi közlekedési csomópontnak számít, a kalkulációnál mindhárom konzorcium esetében szerepet játszott az, hogy szakemberek Budapestet tekintik a térségben a nemzetközi légi forgalom jövendő központi elosztó állomásának, "forgókeresztjének" - írta a befolyásos német lap.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×