eur:
404.34
usd:
355.55
bux:
92882.06
2025. április 30. szerda Katalin, Kitti
Nyitókép: Pixabay

Veszélyes internetes kuponok bukkantak fel

Mindannyiunk titkolt nyereségvágyát kihasználva online üzletek és tartalomszolgáltató portálok kedvezményes kuponjaival kecsegtetve igyekeznek kiberbűnözők egy új módszerrel megszerezni a felhasználók személyes adatait - tájékoztatta szerdán a Kaspersky Lab kiberbiztonsági vállalat

Miközben a módszer a már jól bevált módon kiaknázható nyereségvágyra épít, az alkalmazott csali és az adatok megszerzésének a módja új.

A csali a számos nagy cég, mint például az iTunes, a Google Play, az Amazon, vagy a Steam és mások által újabban rendszeresen elérhetővé tett,

vásárlásra és szolgáltatások igénybevételére ingyenesen felhasználható online kupon vagy kód felkínálása a felhasználóknak.

A módszer pedig az, hogy a csalival a "kuponokat" kínáló hamis oldalra átirányított felhasználót különféle kérdésekkel és feladatokkal annak bebizonyítására veszik rá, hogy "nem robot", hanem valós személy. A kiberbűnözők amellett, hogy már a felhasználó figyelmének a lekötésével is némi bevételre tudnak szert tenni - például visszaigazolásként emeltdíjas SMS küldésére való felkéréssel -, igazából az így begyűjtött személyes adatok harmadik félnek való értékesítésből csinálnak nagy üzletet.

Ha a netezők csalásnak dőlnek be lehet, hogy csupán időt és némi pénzt veszítenek, de az is előfordulhat, hogy

a bűnözők olyan adatokhoz jutnak hozzá, amelyekkel már komolyabb támadást is intézhetnek ellenük.

Lyubov Nikolenko, a Kaspersky Lab webes tartalomelemzője rámutatott: az új módszer is arra az alapvető ősi ösztönre épít, hogy szeretünk dolgokhoz és élményekhez ingyen hozzájutni. Hangsúlyozta, a Kaspersky Labnál minduntalan fel is hívják ügyfeleik figyelmét arra, ha valami feltűnően olcsó vagy akár ingyenes, azt mindig nagy elővigyázatossággal és megfontoltan kezeljék.

Címlapról ajánljuk

OKSZ-főtitkár az árrésstop kiterjesztéséről: semmi sem indokolja az intézkedés fenntartását

Az inflációs célokban csak úgy lehet komoly eredményeket elérni, ha az ellátási lánc valamennyi szereplője az intézkedés mögé áll – mondta az InfoRádióban az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Kozák Tamás hozzátette: a kozmetikai cikkek esetében nem volt jelentős ármozgás az elmúlt hónapokban, ezért az árréscsökkentési intézkedés kiterjesztése kevésbé indokolt ezeknél a termékeknél.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.30. szerda, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. április 30. 04:36
×
×
×
×