Infostart.hu
eur:
391.41
usd:
331.74
bux:
110890.98
2025. december 23. kedd Viktória
Prága, 2017. december 14.Járókelők a prágai Károly-hídon 2017. december 14-én reggel. Prága történelmi belvárosát az UNESCO 1992. december 14-én nyilvánította a Világörökség részének. (MTI/EPA/Martin Divisek)
Nyitókép: MARTIN DIVISEK

Torkig vannak a prágaiak a randalírozó külföldiekkel

Vigalmi negyedbe száműznék a történelmi városközpontból a csupán olcsó sörre és szexre vágyó turistákat.

Lehetséges helyszínként felmerült, hogy a városi kiállítási parkot, vagy az egykori vágóhídkomplexumot alakítják át vigalmi negyeddé.

Az ötlet mellett szól, hogy ezek a helyszínek a városközpontból jól elérhetőek, lakások nincsenek bennük

és már most is működnek a területükön hasonló jellegű vendéglátóipari egységek. Az ellenzők viszont azzal érvelnek, hogy mindkét helyen értékes szecessziós épületek vannak, és nem biztos, hogy éppen azokban kellene engedélyezni a korlátlan szórakozást.

Prágát tavaly 7,5 millió turista kereste fel, köztük 6,5 millió külföldi, akik 18 millió vendégéjszakát töltöttek a hivatalos szálláshelyeken.

A külföldi látogatók között több százezer az olyan, aki csak az olcsó sörre, a szexre és a zajos szórakozásra vágyik a Moldva-parti városban,

és ezt egyre nehezebben viselik a történelmi belvárosban élők. Évek óta nagy gondot okoz például, hogy dán fiatalok tízezrei a téli iskolai szünetben látogatnak el Prágába. Randalírozásaiknak azzal próbálnak gátat szabni, hogy az érintett időszakban a dán rendőrség is küld képviselőket a cseh fővárosba.

Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Mérsékelt növekedést mutat az EU autópiaca, a volumen viszont továbbra is nagyjából harmadával elmarad a Covid előtti szintektől. A valódi sztori viszont nem is a darabszámokban keresendő, hanem a piac struktúrájának átalakulásában. Az elektromos hajtások törnek előre, miközben a benzin-dízel vonal látványos ütemben zsugorodik. Eközben a gyártói oldal egy másik, de mégis a piaci struktúra átalakulásával összefüggő történetet mesél el. Az elektromos autózásban erős kínai gyártók törnek be a piacra, mostanra érdemi szeletet kihasítva abból, miközben az "európai nagyok" közé tartozó Stellantis komoly piacvesztést szenved el, és a Tesla vonzereje is jelentősen csökken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×