Ismét történt egy felmérés, amelynek eredménye szerint a tinik már nem a Facebookért vannak oda: Piper Jaffray (via Recode) 6100 fő megkérdezésével készült reprezentatív kutatása szerint az egyesült államokbeli tinik preferált közösségi hálózata a Snapchat, a válaszadók 47 százaléka voksolt rá. A második legnépszerűbb hálózat 24 százalékkal az Instagram, a harmadik helyre 9 százalékkal a Facebook jött be, míg a sereghajtó 7 százalékkal a Twitter lett - írta az Origo.
Hasonló tendencia megfigyelhető itthon is: habár a fiatalok többsége fenn van a Facebookon, egyre inkább az Instagramot, kisebb számban a Snapchatet használják - főként mert ott kevésbé találkoznak a szüleikkel.
A Facebook több lépéssel is igyekszik visszaszerezni a fiatalokat. Megpróbálta felvásárolni a Snapchatet, de miután ez nem ment, az eltűnő sztorikat beépítette a szintén korábban felvásárolt Instagramba, ahol ez nagy siker lett. Csak a Facebookon nem akar működni.
A tinik elérésére tett legújabb lépésként a Facebook megvásárolta a tbh nevű alkalmazást (egyelőre csak iOS-en fut), ami hamar a fiatalok kedvence lett azokban az országokban, ahol már megjelent (nálunk ez még nem elérhető, csak más, hasonló alkalmazások, angol nyelven).
A trollokat kizáró, csak pozitív üzenetekkel operáló, teljesen anonim alkalmazás alig kilenc hete indult, de már most ötmillióan használják. A tbh szerint a siker oka az, hogy a tinédzserek alapvetően pozitív interakcióra vágynak az online térben.
A megállapodás részletei nem nyilvánosak, így nem tudni, mennyit fizetett a vállalatért a Facebook. A TechCrunch szerint százmillió dollárnál kevesebb lehetett a vételár.
Külföldön egy másik, szintén anonimitást kínáló alkalmazás is felfutott a tinik körében, de ez épp az ellenkező célt szolgálja: név nélküli üzenetküldésével az online zaklatás egyik platformja lett a Sarahah.