Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A Lillafüredi Állami Erdei Kisvasút egyik kocsija egy összetört villamos mellett a miskolci Kiss tábornok úton 2018. június 11-én, miután eddig tisztázatlan körülmények között elszabadult, majd az ütközőbakokat áttörve az ott elhaladó villamosnak ütközött a kisvasút két kocsija. A villamoson nem utazott senki, személyi sérülés nem történt.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Fordulat az elszabadult lillafüredi kisvasút ügyében

A másodfokú bírósági eljárás végén más ítélet született.

Másodfokon bűnösnek mondta ki a vonatvezetőt az elszabadult lillafüredi kisvasút ügyében a közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés vétségében a Miskolci Törvényszék, ezért őt két évre próbára bocsátotta, megváltoztatva az elsőfokú ítéletet - közölte a bíróság sajtóosztálya.

Az első fokon eljáró Miskolci Járásbíróság ítéletében megállapított tényállás szerint 2018. június 11-én a Majláth telephely fővágányán egymáshoz kapcsolva hátrahagyott és leállított, egyenként 10 tonna súlyú vasúti kocsik légfékrendszeréből elszökött a levegő. Emiatt azok az enyhén lejtős pályaszakaszon elindultak, a vágányzáró sorompó használatának hiányában áttörték a telephely zárt kapuját, és a nyílt vasúti pályára jutva - a mintegy 2 kilométeres útszakaszon óránkénti 20-40 kilométeres sebességre felgyorsulva, majd kitörve az ütközőbakot - végül nekiütköztek egy miskolci villamosmegállóból éppen induló villamosnak.

A balesetben a villamos utasa nyolc napon belül gyógyuló sérülést szenvedett, de az ütközés veszélyeztette a villamosvezető, valamint a közlekedők életét és testi épségét is - közölték.

A járásbíróság a szakértői vélemény alapján azt mondta ki, hogy nem volt konkrétan szabályozva a kisvasutat üzemeltető vállalatnál az egyes dolgozók pontos feladatköre, a munkavállalók szokásjog alapján végezték feladataikat, ezért a vádlottak büntetőjogi felelőssége nem volt megállapítható. Emiatt a vonatvezetőt és a forgalmi szolgálattevőt bizonyítottság hiányában, míg a tartalékos mozdonyvezetőt bűncselekmény hiányában első fokon felmentették.

Az elsőfokú döntést megváltoztatva a Miskolci Törvényszék az elsőrendű vádlottat bűnösnek mondta ki a közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés vétségében, ezért őt két évre próbára bocsátotta, egyebekben a járásbíróság ítéletét helybenhagyta.

A másodfokon eljáró tanács azt állapította meg, hogy a kézifék kizárólag emberi magatartásra, mulasztásra visszavezethető okból oldhatott fel, az elsőrendű vádlott mulasztása, a kézifék nem teljes betekerése, behúzása okozta a légfékrendszerből a levegő távozását, ami azután a baleset kiváltó oka lett.

Az ítélet nem jogerős.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×