A vádlott 2018. szeptember 3. napján közlekedett egy személygépkocsival Tatabánya lakott területén a Környei úton Környe felől Tatabánya központja irányába.
Nem fokozott óvatossággal közelítette meg a Tatabánya-Oroszlány állomások közötti vasútvonal és a Környei út kereszteződésében kialakított, fénysorompóval biztosított vasúti átjárót, ezért nem észlelte, hogy a fénysorompó villogó piros jelzést ad. Mindeközben a vasúti átjáróhoz ért a Környe irányából Tatabánya felé, a vádlott haladási irányát tekintve jobbról balra, körülbelül 50 utassal szabályosan közlekedő személyvonat.
A mozdonyvezető észlelte a személygépkocsit, gyorsfékezést kezdeményezett, azonban a vonat elejének jobb oldali részével az autó bal oldali hátsó részének ütközött. A fékezést követően a vasúti jármű a vasúti átjáró után állt meg, a vádlott által vezetett személygépkocsi a vasúti átjáróban maradt.
Figyelemmel arra, hogy a mozdonyvezető a baleset elhárítása érdekében gyorsfékezésre kényszerült, fennállt más, vagy mások életét, vagy testi épségét sértő baleset bekövetkezésének reális veszélye.
A baleset miatt nem közlekedett három személyvonat, illetve vonatpótló autóbuszok szállították az utasokat. A vonatközlekedés a vasúti szakaszon 9 óra 30 perckor állt helyre. A vonatpótló autóbuszok igénybevétele miatt a vasúttársaságnak kára keletkezett.
Az ügyészség a vádiratban arra tett indítványt, hogy a bíróság a bűncselekmény elkövetését beismerő, büntetlen vádlottat tárgyalás mellőzésével, büntetővégzésben pénzbüntetésre és a közúti járművek vezetésétől eltiltásra ítélje.