Rhode Island állam gazdasági fejlődésért felelős ügynöksége (Rhode Island Commerce Corporation, RICC) elismerte a hibát, amelyet szerintük a videót szerkesztő vállalkozás követett el. A videót hétfőn éjszaka mutatták be, majd kedden töltötték fel az internetre egy 5 millió dolláros (1,3 milliárd forint) turisztikai és üzleti kampány részeként.
A videó első képkockáin egy üvegépület előtt álló gördeszkás látható, miközben a narrátor úgy fogalmaz: "Képzelj el egy helyet, ahol otthon érzed magad, de annyi különlegességet tartogat, hogy sosem unod meg".
Azonban több felhasználó is észrevette, hogy az üvegépület nem más, mint a reykjavíki Harpa koncert- és konferenciaközpont.
A RICC művészeti vezetője kedd reggel igyekezett mindenkit biztosítani arról, hogy az összes felvétel Rhode Island területén készült. Azonban az ügynökség szóvivője még aznap beismerte, hogy a kérdéses felvételeken a Harpa látható, és a videót szerkesztő cég hibázott.
A szóvivő elmondása szerint a videót, amelynek elkészítése 22 ezer dollárba (6 millió forint) került, újraszerkesztik, azonban ennek költsége már nem az államot terheli.
A mostani nem az első hasonló eset az Egyesült Államokban. Februárban Marco Rubio floridai kormányzót és republikánus elnökjelöltet kritizálták, amiért egy kampányfilmje nyitójelenetében a kanadai Vancouver volt látható. 2007-ben Tennessee állam turizmusért felelős hivatalát kapták rajta, hogy egy Alaszkában készült fényképet használt fel. 2014-ben pedig egy Rhode Island-i kormányzójelöltet értek vádak, amiért Ohio államban forgatott kampányvideót.