Infostart.hu
eur:
363.21
usd:
315.01
bux:
150022.25
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly

Nem hatnak a rák ellen a vitamintabletták

Az A- és E-vitamint tartalmazó tabletták nem csökkentik a rák kialakulásának veszélyét - derül ki egy új kutatásból. Sőt, egy korábbi dán vizsgálat azt mutatta ki, hogy az ilyen étrendkiegészítők növelik a halandóságot.

Az antioxidánsok közömbösítik az úgynevezett szabad gyököket, azokat a nagy reakcióképességű, rövid életű molekulákat, amelyek képesek a szervezet bármely anyagában kárt okozni. A szabad gyökök instabil részecskék, amelyek párt keresnek egyetlen páratlan elektronjuknak, és végeredményben daganatok kialakulásához vezetnek.

A legfontosabb antioxidánsok közé tartozik az A-, a C- és az E-vitamin - ám ezek az új kutatások szerint nem segítenek megakadályozni a daganatképződést, ha tabletta formájában vesszük őket magunkhoz.

Howard Sesso, a bostoni Brigham and Women's Hospital orvosa és munkatársai 14.641, ötvenéves vagy annál idősebb férfit vizsgált, a résztvevőket négy csoportra osztva. Az első csoport tagjai A-, a második E-vitamint kaptak, a harmadikba tartozók mindkettőt, míg a negyedikbe soroltaknak placebót adtak a kutatók.

A kísérlet nyolc éve alatt minden csoportban ugyanolyan arányban fordultak elő rákos megbetegedések; még a prosztatarák gyakorisága is megegyezett, pedig sokan azt remélték, hogy az E-vitamin szedése meggátolja a betegség kialakulását.

Korábban dán kutatók arra találtak bizonyítékot, hogy az antioxidáns vitaminokat tartalmazó tabletták szedése nemhogy csökkentené, növeli a halálozási arányt.

Címlapról ajánljuk
Ez már nem csak a hajósok problémája: mindenkit érinthet a Duna drámai vízszintje

Ez már nem csak a hajósok problémája: mindenkit érinthet a Duna drámai vízszintje

Minden európai folyón gondot okoz az alacsony vízállás, az áruszállítás szempontjából fontos Rajna és Duna legnagyobb részén gyakorlatilag ellehetetlenült a teherhajózás – mondta el az InfoRádióban a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke. Bencsik Attila hangsúlyozta: csak azokon a folyószakaszokon tudnak közlekedni a hajók, ahol vízlépcsőt építettek.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Az éjszaka folyamán Oroszország támadást hajtott végre az izmajili kikötő területén Odessza megyében, károkat és tüzet okozva - közölték az ukrán hatóságok a Reuters szerint. A román határ közelében fekvő Izmajilben található Ukrajna legnagyobb Duna menti kikötője, amely gabonát és egyéb árukat kezel. Kijevnek és a nemzetközi partnereinek van egy közös terve arra, hogy Moszkvát a háború befejezésére kényszerítsék - jelentette ki Volodimir Zelenszkij ukrán államfő tegnap. Zelenszkij szerint a terv a Vlagyimir Putyin orosz elnökre nehezedő nyomáson alapszik - írja a Kyiv Independent. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×