Hétfőn összeül a Vitézy Dávid vezette fővárosi Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság, amelynek Fővárosi Településterv kapcsán kell döntéseket hoznia. Ez Budapest közép- és hosszútávú városfejlesztési terve, mely építési jogi dokumentum is, a jövőben szükséges infrastrukturális fejlesztések helyigényét ezen keresztül tudja kiszabályozni Budapest.
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakciójának vezetője vasárnap azt írta, kerületi vélemények nyomán derült ki, hogy a főváros vezetése a gödöllői hév és a 2-es metró távlati integrációját egyszerűen törölte Budapest városfejlesztési tervei közül. Ennek hivatalos városházi magyarázata az, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium ezt kérte tőlük.
"2024. szeptember 4-én ugyanis találkozott a Lázár-tárca és a Főváros, a BKK ott sem volt, a várost a pár héttel később leváltott főpolgármesteri kabinetfőnök képviselte. Az emlékeztető szerint: a hibrid jellegű működtetés – a bekerülési és üzemeltetési költségek miatt elvetésre került, a mainál kedvezőbb átszállási kapcsolat kerül kialakításra. Tehát a közlekedésfejlesztési dokumentumokba immár 15-20 éve hosszas küzdelem árán bekerült, a metró és a HÉV integrációját jelentő jövőkép menne a kukába" – írta Vitézy a Facebookon.
Mindazonáltal a beruházást a tartalmazza a kormány ááltal elfogadott és máig hatályos Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia, szerepelt Budapest korábbi közlekedésfejlesztési terveiben is tartalmazták, illetve a XVI. kerület fideszes polgármestere, Kovács Péter két évtizede küzd a fejlesztésért. Vitézy pedig még civil közlekedési aktivistaként kezdett azért tenni, hogy a gödöllői HÉV színvonala ne csökkenjen tovább, ne szigetüzem legyen, hanem előbb vagy utóbb integrálják a metróval
A frakcióvezető szerint az utolsó pont, ahol ezen még módosítani lehet, az a hétfői bizottsági ülés, a változtatásra bizottsági elnökként javaslatot is fog tenni.
Emellett a szakbizottság asztalára kerül a népligeti felüljáró lezárása, mellyel kapcsolatban korábban Karácsony Gergely főpolgármester közöte, hogy egyelőre nincs forrás a felüljárón lévő lezárás megszüntetéséhez, a jövőben pedig a szintbeli csomópont inkább a város terve. Ezt azonban nem fogadták el a közgyűlési képviselők, így a hétfői ülésen a képviselők a BKK és a Budapest Közút szakembereivel fogják megvitatni a kérdést.