Az átállás a Budapesten és Pest megye nagy részén működő ELMŰ Hálózati Kft. minden ügyfelét, míg az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfeleit korlátozottan érinti.
Az E.ON közleménye szerint június 29-étől megszűnik az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfelei által használt online ügyfélszolgálat. Hamarabb, már június 20-ától nem lesz elérhető az E.ON Hálózat mobilapp. Az egységesítést követően, július 10-étől az E.ON budapesti és Pest megyei ügyfelei is az eon.hu/ugyintezes online ügyfélszolgálati oldalon, illetve az E.ON Ügyfélszolgálat alkalmazásban intézhetik ügyeiket.
Az applikáción keresztül végzett éves fényképes leolvasásra az átállási időszakban nem lesz lehetőség; a leolvasás időpontjának módosításáról az E.ON e-mailben küld tájékoztatást az érintett ügyfeleknek.
Az átállást követően az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfeleinek bizonyos azonosítói is megváltoznak, nem változik a mérő gyári száma és a mérési pont azonosító száma (POD). Az ügyintézés során minden esetben a mérési pont azonosító számára (POD) lesz szükség, amely a számla 3. oldalának bal felső sarkában található, HU000-val kezdődő, 33 karakterből álló azonosító – közölte a vállalat.
Az egységes rendszer kialakítása érdekében 2025. június 20. és július 15. között nem készül rendszerhasználati díj számla (RHD) azon ügyfeleknek, akik a rendszerhasználati díjat külön fizetik az ELMŰ Hálózati Kft. számára. Esetükben az átállás utáni első számla várhatóan később érkezik, és az is előfordulhat, hogy a szokásosnál hosszabb időszak fogyasztását tartalmazza. Júliustól megváltozik az ELMŰ Hálózati Kft. bankszámlaszáma, ezért utalás előtt ellenőrizni szükséges az aktuális számlán a bankszámlaszámot.
Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. felhívja a Budapesten és Pest megyében élők figyelmét, hogy az átállási időszakban az elszámoló számla alapját képező éves leolvasási adatok, valamint az okosmérővel rendelkezők június havi elszámoláshoz szükséges adatai az E.ON-tól a szokottnál később érkeznek az MVM rendszerébe, ezért azon ügyfelek, akiknek 2025. június 22. és július 15. közé esik az éves leolvasási időszaka, vagy okosmérővel rendelkeznek, akár háromhetes csúszást is tapasztalhatnak az elszámoló számla érkezésében. Az érintett ügyfeleket az MVM Next e-mailben és postai úton érkező levélben is tájékoztatja, többek között az egybecsúszó számlák fizetési rendjéről, a halasztott fizetési lehetőségről.
Az ELMŰ Hálózati Kft. által felvett új bekapcsolási igények és mérőcserék feldolgozása június 14-től szünetel. A korábban rögzített bekapcsolási igények folyamatában azonban nem történik változás. A HMKE (háztartási méretű kiserőmű) és új bekapcsolási igények július 1-15. között a folyamatkövető felületen nem lesznek elérhetők, az időszak végén új azonosítókkal jelennek meg a rendszerben. Új bekapcsolási igény esetén a határidők is változhatnak.
Június 28-tól az általános tájékoztatás és igénybejelentés benyújtása lehetséges, de a számlázás és folyószámla-kezelés korlátozott lesz.
A személyes, telefonos és online ügyintézés július 10-étől az E.ON minden ügyfele számára újra teljeskörűen elérhető lesz. A rendszerátállás ideje alatt felhalmozódott ügyek feldolgozása folyamatosan történik.