eur:
411.19
usd:
394.46
bux:
0
2024. december 27. péntek János
Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart a Keleti pályaudvaron 2024. szeptember 16-án. A társaság vezetője elmondta: az árvízi helyzet ellenére zavartalan a vasúti, illetve a távolsági buszközlekedés az országban. Egyetlen kivétel az Esztergom-Komárom vonal, amit átadtak a katasztrófavédelemnek, mert az része a védműveknek. A szakaszon vonatpótló buszok közlekednek.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Hegyi Zsolt: a MÁV felgyorsítja az országos haváriaközpont létrehozását

A MÁV-csoport vezérigazgatója bejelentette: felgyorsítják és kibővítik a MÁV-nál az országos haváriaközpont tervét, hogy január elsejétől már teljes funkcionalitással, fedje le országosan a vasúti és az autóbuszos közlekedést egyaránt.

Hegyi Zsolt szerint a pénteki nap megmutatta, miért van szükség a hváriaközpontra a MÁV-csoportban. A kelenföldi műszaki krízishelyzet pedig azt is, miért van szükség a haváriaközpont előkészítésének felgyorsítására. A központ lehetővé teszi országos lefedettséggel a gyorsbeavatkozású egységek, az utastájékoztatás, valamint a pótló- és a mentesítő járatok koordinálását - tette hozzá.

Megköszönve az utasok türelmét és kitartását, a szolgálatot teljesítő kollégáinak pedig azt, hogy igyekeztek gyors és érdemi megoldást találni a problémákra, kijelentette: amit a MÁV csoport jelenlegi szervezeti és működési keretei között meg lehet tenni, azt megtették pénteken a kelenföldi felsővezetékszakadás következményeinek kezelésére, de a központ teljes működése minden ilyen helyzet kezelését gyorsabbá, pontosabbá és előrelátóbbá teszi majd.

Hegyi Zsolt felidézte: péntek délután Kelenföld állomáson leszakadt a felsővezeték-hálózat egy része,

ami gyakorlatilag Budapestet órákra elvágta a dunántúli vasútvonalaktól, sem Győr felé, sem Székesfehérvárra, sem Pécsre nem volt lehetséges a közlekedés. "Mindez péntek délután, akkor, amikor a legtöbben szeretnének utazni, ha van krízis a vasúti közlekedésben, akkor ez biztosan az" - fogalmazott, hozzátéve, hogy ha a vasúti közlekedés nem lehetséges, akkor csak egyetlen opció marad, pótlóbuszokat kell indítani.

Pénteken minden elérhető autóbusz pótlóbuszként közlekedett Kelenföld térségében, volt vonat, amelyet egyszerre 10 autóbusszal pótoltak, miközben a Volánbusz gyakorlatilag megkettőzte a saját járatainak a számát, hiszen sokan távolsági busszal indultak el a Dunántúlra a vasúti közlekedésről szóló hírek miatt - mondta.

Az autóbuszos és a vasúti közlekedés együttműködése egy kicsit felvillantotta azt a jövőképet, amit az integrációtól várunk január után - jelentette ki a vezérigazgató, megjegyezve: "tudom, hogy mindenki sokat várakozott, és azt is, hogy az utazási idő sokkal hosszabb volt a vártnál, de az akadozó, mégis létező közlekedés mögött is tízezer ember összehangolt munkája állt".

Címlapról ajánljuk
Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

A magyar színház- és filmművészet megkerülhetetlen alakja, és bár mostanában csak ritkán tűnik fel a vásznon, de mégis jelen van. Azt mondja, akik kíváncsiak rá, megtalálják, de tanítani nem akar, csak beszélgetni. Cserhalmi György szerint egy időtálló alkotás és a szakmai párbeszéd legfőbb építőköve egyaránt a kölcsönös bizalom. Úgy véli, a színművészeknek a színház az anyukájuk, a film pedig a mostoha papájuk, aki „hol kedves, hol nem”.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×