Infostart.hu
eur:
382.18
usd:
327.98
bux:
109206.15
2025. december 5. péntek Vilma
Mercedes-Benz Citaro K
Nyitókép: BKK/Mercedes Benz

Új, alacsonypadlós buszok jönnek Budapestre, nem is kevés

Megvan az időpont és a mennyiség is, Karácsony Gergely a Facebookon tett bejelentést.

Jövő év második felében 65 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált Mercedes-Benz Citaro K típusú autóbusz áll forgalomba Budapesten - közölte Karácsony Gergely főpolgármester szerdán a Facebook-oldalán. A beszerzés jelentős mérföldkő a BKV flottafiatalítási programjában, hiszen ezzel az újabb járműcserével az autóbusz-állomány mintegy 8 százalékát korszerűsítik - tájékoztatott a főpolgármester.

Az előző öt év eredménye, hogy ma már Budapest útjain 100 százalékban alacsonypadlós buszflotta közlekedik, de az új ciklusban sem torpanunk meg - írta.

A BKV szerdai közleményében tudatta: 65 (plusz 20 opció) maximidi méretű autóbusz tartós bérletéről írt alá szerződést a BKV Zrt. a Truck-Trailer & Parts Kft.-vel. A megállapodás 96 hónapra szól és további 24 hónappal meghosszabbítható.

Az új járművek a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal, korszerű utastájékoztató rendszerrel - egyebek között nagyméretű monitorral -, valamint LED-es, energiatakarékos utastér-világítással rendelkeznek.

Az üléseknél USB csatlakozási lehetőséget alakítottak ki, így bárki feltöltheti telefonját vagy okoseszközét.

A maximidi buszok alacsony padlósak és klimatizáltak, a midi méretű autóbuszokhoz képest nagyobb befogadóképességű az utasterük, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően pedig a babakocsis és a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen használhatják.

A buszok nagy teljesítményű BlueTEC EURO VI-E környezetvédelmi osztályba sorolt, korszerű, 7,7 liter hengerűrtartalmú motorral felszereltek, ezáltal átlagfogyasztásuk alacsonyabb és kisebb környezeti terhelést okoznak.

A szóló autóbuszokhoz képest némileg rövidebb, 10,6 méteres hosszúságukból és a rövid tengelytávból adódóan fordulékonyságuk paraméterei kedvezőek,

így tervezetten azokon a vonalakon - például keskeny hegyvidéki utcákban vagy forgalomcsillapított övezetekben - állhatnak majd üzembe, amelyeken előnyösebb a jól manőverezhető, illetve kisebb környezeti terhelést okozó autóbuszok használata.

A BKV közölte: a járművek forgalomba állításával a ma már korszerűtlennek számító EURO 2-es és EURO 3-as motorral rendelkező buszokat vonhatják ki az állományból.

A társaság a közeljövőben újabb szóló és csuklós autóbuszokra tervezi eljárások meghirdetését.

Címlapról ajánljuk

A szuperkomputer nem bízik Lionel Messiben? Este sorsolás!

Pénteken, magyar idő szerint 18 órától rendezik a washingtoni John F. Kennedy Centerben a 2026-os labdarúgó-világbajnokság sorsolását. Az Opta elemző cég elkészítette esélylatolgatását: kiderült, matematikai képletek alapján mely válogatottak számítanak favoritnak. Ennek alapján (is) nagy biztonsággal megállapítható: európai vagy dél-amerikai győztest avatnak majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

A magyar gazdaság egyik nagy lehetősége, ha az egyetemeken és kutatóintézetekben születő tudományos eredményekre épülő innovatív technológiákat sikerrel viszik piacra deep tech vállalkozások. Ebben a műsorban kiderül, hogy mit takar ez az elnevezés és hogyan tudnak az élettudományi vagy AI-alapú fejlesztések áttörni a globális piacon. Szó volt arról is, hogy Magyarországon milyen oktatási és finanszírozási programok segítik a tudományos eredményekből kinövő technológiai cégeket, miért vonzza Magyarország a nemzetközi nagyvállalatok K+F központjait, milyen szerepe van az egyetemeknek ebben a folyamatban és miért fontos a KKV-k számára is, hogy innovatívvá váljanak. Vendégünk volt Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkár, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×