eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
road workers repairing the road with shovels, dub asphalt with shovels at the back, the cones in the foreground
Nyitókép: nastenkapeka/Getty Images

Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza

Továbbra is csak méregetnek az autópályán.

Továbbra sincs érdemi munkavégzés az M30-as autópálya szikszói szakaszán, amelyet két hónappal ezelőtt a pályatest megcsúszása miatt fél évre le kellett lezárni – írja a Világgazdaság. Már márciusban beszámoltunk arról, hogy a kivitelező és az Építési és Közlekedési Minisztérium sem tudja, mikor kezdődhetnek meg a felújítási munkálatok, mint ahogy azt sem, meddig lesz lezárva az autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakasza.

Az M30-as gyorsforgalmi út 33-as és a 40-es kilométere között mindkét oldalon teljes zár van érvényben, miután a 38-as kilométernél az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, a burkolaton hosszanti irányú repedések jelentek meg. Az autópályát fenntartó Magyar Koncessziós és Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. akkor azt a tájékoztatást adta, hogy az elmozdulás olyan mértékűvé vált, hogy már veszélyezteti a biztonságos közlekedést.

A portál úgy tudja, hogy a koncessziós társaság az elmozdulások észlelése után azonnal felvette a kapcsolatot a beruházó magyar állammal, amely felszólította a kivitelezőt a javításra és a hiba okának megszüntetésére. Az érintett szakasz kivitelezője az a Strabag volt, amely már korábban, a Hárosi Duna-híd építése kapcsán is összetűzésbe került a magyar hatóságokkal. Miután a hídba beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkrementek, a magyar állam képviselője azzal vádolta meg az osztrák vállalatot, hogy nem az elvárható gondossággal járt el.

Ezúttal azonban más jellegű probléma, az eddig napvilágot látott információk szerint egy 100-150 méter széles szakaszon van megsüllyedve a pályatest, ahol a 10-12 méteres földalapból álló szerkezet elmozdult, így nem elképzelhetetlen, hogy végül a teljes pályaszerkezetet újra kell építeni.

A Világgazdaság kérdésére az Építési és Közlekedési Minisztériumazt válaszolta, hogy az M30-as autópálya szerkezeti problémájának okát a kivitelezőnek kell feltárnia, a hiba vizsgálata pedig szakértők bevonásával jelenleg is zajlik. Azt viszont a szaktárca sem tudta megmondani, hogy az érdemi munkavégzésre mikor kerülhet sor az érintett szakaszon.

A munkaterületre történő felvonulást és a szükséges intézkedéseket, a tervek, hozzájárulások meglétét követően lehet meghatározni – közölték. Kizárólag a hiba okának feltárását követően, valamint a helyreállítási tervek ismeretében lesz lehetőségük meghatározni. Az osztrák cég nem nyilatkozott.

Az M30-as autópályát kevesebb mint két és fél éve, 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amellyel az előző uniós ciklus legnagyobb összegű projektje volt.

Címlapról ajánljuk

Tényleg megvan a válasz az ősi piramisok titkára?

A Nílus egy mára teljesen eltűnt, ősi mellékága mentén épültek fel az ókori egyiptomi piramisok, köztük a híres gízai piramis, több mint négyezer éve - állapította meg a piramisok építésének rejtélyét kutató amerikai kutatócsoport.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Új csodagyógyszer híre terjed a világban: megnéztük, mekkora az érdeklődés

Új csodagyógyszer híre terjed a világban: megnéztük, mekkora az érdeklődés

A Novo Nordisk által végzett tanulmány szerint a Wegovy nevű gyógyszerét szedő betegek négy év elteltével átlagosan 10%-os súlycsökkenést értek el. Megnéztük, mekkora volt az internetes keresési érdeklődés a Wegovy iránt az elmúlt években és napokban világszerte, valamint Magyarországon. Emellett megnéztük azt is, hogyan teljesít a Google-keresésekben a Wegovy konkurense.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×