Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
road workers repairing the road with shovels, dub asphalt with shovels at the back, the cones in the foreground
Nyitókép: nastenkapeka/Getty Images

Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza

Továbbra is csak méregetnek az autópályán.

Továbbra sincs érdemi munkavégzés az M30-as autópálya szikszói szakaszán, amelyet két hónappal ezelőtt a pályatest megcsúszása miatt fél évre le kellett lezárni – írja a Világgazdaság. Már márciusban beszámoltunk arról, hogy a kivitelező és az Építési és Közlekedési Minisztérium sem tudja, mikor kezdődhetnek meg a felújítási munkálatok, mint ahogy azt sem, meddig lesz lezárva az autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakasza.

Az M30-as gyorsforgalmi út 33-as és a 40-es kilométere között mindkét oldalon teljes zár van érvényben, miután a 38-as kilométernél az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, a burkolaton hosszanti irányú repedések jelentek meg. Az autópályát fenntartó Magyar Koncessziós és Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. akkor azt a tájékoztatást adta, hogy az elmozdulás olyan mértékűvé vált, hogy már veszélyezteti a biztonságos közlekedést.

A portál úgy tudja, hogy a koncessziós társaság az elmozdulások észlelése után azonnal felvette a kapcsolatot a beruházó magyar állammal, amely felszólította a kivitelezőt a javításra és a hiba okának megszüntetésére. Az érintett szakasz kivitelezője az a Strabag volt, amely már korábban, a Hárosi Duna-híd építése kapcsán is összetűzésbe került a magyar hatóságokkal. Miután a hídba beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkrementek, a magyar állam képviselője azzal vádolta meg az osztrák vállalatot, hogy nem az elvárható gondossággal járt el.

Ezúttal azonban más jellegű probléma, az eddig napvilágot látott információk szerint egy 100-150 méter széles szakaszon van megsüllyedve a pályatest, ahol a 10-12 méteres földalapból álló szerkezet elmozdult, így nem elképzelhetetlen, hogy végül a teljes pályaszerkezetet újra kell építeni.

A Világgazdaság kérdésére az Építési és Közlekedési Minisztériumazt válaszolta, hogy az M30-as autópálya szerkezeti problémájának okát a kivitelezőnek kell feltárnia, a hiba vizsgálata pedig szakértők bevonásával jelenleg is zajlik. Azt viszont a szaktárca sem tudta megmondani, hogy az érdemi munkavégzésre mikor kerülhet sor az érintett szakaszon.

A munkaterületre történő felvonulást és a szükséges intézkedéseket, a tervek, hozzájárulások meglétét követően lehet meghatározni – közölték. Kizárólag a hiba okának feltárását követően, valamint a helyreállítási tervek ismeretében lesz lehetőségük meghatározni. Az osztrák cég nem nyilatkozott.

Az M30-as autópályát kevesebb mint két és fél éve, 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amellyel az előző uniós ciklus legnagyobb összegű projektje volt.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.

Sárkány Zalán: célom, hogy a nagymedencés versenyeken is olyan eredményeim legyenek, mint rövid pályán

Egy arany- és egy ezüstéremmel, valamint két új országos csúccsal tért vissza az Egyesült Államokba a lublini rövid pályás Eb-ről a 22 éves úszó. Szokolai László tanítványa az InfoRádióban azt mondta, a 800 méter gyors világbajnoki címvédőjeként érzett némi nyomást, de ez nem vetette vissza, hanem éppenhogy motiválta. Arról is beszélt, milyen nehézségeket jelent számára a kétlaki élet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Még december elején közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), hogy az idei évhez hasonlóan jövőre is csak maximum 35 ezer EU-n kívüli, úgynevezett harmadik országbeli munkavállaló dolgozhat Magyarországon. Mivel a gyenge gazdasági teljesítmény miatt idén sem volt szükség ennyi külföldi dolgozóra, a munkaerő-közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó cégek szerint ez a szám 2026-ban is bőven lefedi majd az igényeket. Ezen csak az változtatna, ha hirtelen tényleg meglódulna a magyar gazdaság teljesítménye. A gazdasági tárca közlése szerint a visegrádi országok körében Magyarországon a legalacsonyabb a harmadik országbeli foglalkoztatottak aránya. A hivatalos tájékoztatás szerint jelenleg Magyarországon 2,6%-os az EU-n kívülről érkező munkavállalók aránya, ugyanakkor vannak olyan kategóriák, amelyek nem esnek a 35 ezres kvóta hatálya alá, tehát a pontos számuk valójában nem ismert.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×