A Központi Statisztikai Hivatal adatait elemezve az Autószektor azt írta, hogy 2023. június végén 4 millió 141 ezer 267 darab személyautó volt regisztrálva Magyarországon. Ez a szám önmagában nézve is rengeteg kocsit jelent, ráadásul egy jelentős növekedés eredménye: alig több, mint 20 évvel ezelőtt, 2000-ben még „csak” 2,4 millió személyautó volt idehaza. Vagyis
bő két évtized leforgása alatt 73 százalékkal bővült az autóállomány.
Több mint négymillió személyautó egy 9,6 milliós országban – ez elsőre is soknak tűnik, de még mindig nem annyi, mint más európai országok nagyvárosaiban. Itt 2021-es adatok vannak, amelyek szerint itthon 415 személykocsi jutott ezer emberre, és ezzel sereghajtók voltunk az uniós rangsorban Bulgáriával, Lettországgal és Romániával együtt (nagyjából hasonló számokkal). Az uniós átlag 570 autó ezer főre vetítve, de a lista élén szereplő Lichtensteinben 777, Izlandon 768, Lengyelországban pedig 682 kocsit jut ezer emberre.
Az idei, magyar adatokat nézve az autók számának emelkedése mellett van egy másik aggasztó jelenség: egyre öregebb kocsik futnak az utakon. Az idei év első felében már
15,6 évesek voltak átlagosan a magyar személygépkocsik,
ami csaknem másfél évvel több, mint az öt évvel korábbi átlagos kor.