eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A nagy kapacitású, emeletes motorvonat készülő kocsiszekrénye a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Számok - Tömegek költöznek a városi agglomerációba, figyelmeztet a volt közlekedési államtitkár

A megváltozó lakhatási szokások miatt elengedhetetlen az elővárosi vasútvonalak fejlesztése - érvel posztjában Vitézy Dávid.

A budapesti agglomeráció növekedése megállíthatatlannak tűnik, Érd lakossága 12 százalékkal, 63 ezerről 71 ezerre, Szigetszentmiklósé 17 százalékkal, 35 ezerről 40 ezer fölé, Budakeszié 15 százalékkal, 13-ról 15 ezerre nőtt - írja a Vitézy Dávid.

A volt közlekedésért felelős államtitkár úgy látja, hogy "a külső kerületek elővárosi vasútfejlesztése, a hévek fejlesztése, az agglomerációs buszsávok fejlesztés nem lehetne időszerűbb".

Ezek után sorolja, hogy a kormány mi mindent függesztett fel, ami az ilyen jellegű közlekedésfejlesztést illeti.

  • a Déli Körvasút pesti része,
  • a tervezett új népligeti állomás az Üllői út fölött
  • új vágányok és vasúti hidak építése Ferencvárosban

Szerinte ezek nélkül az elővárosi vonatok, többek közt épp Érd felől ugyanúgy nem járhatnak sűrűbben, mint a tiltakozók által vitatott újbudai szakasz megépülte nélkül.

Nagyon rossz hír lenne, ha az uniós források felfüggesztésével és az újbudai pereskedéssel a pesti szakasz is a halasztható kategóriába kerülne

- fogalmaz.

Ezek után érvel az életminőség romlásával is, majd megállapítja: "akármennyire is nehéz a helyzet az uniós pénzek felfüggesztése vagy a fától az erdőt nem látó vasútellenes szervezkedések miatt, nem szabad feladni a központi régió 100 éves, mára végletesen elavult struktúrájú vasúti és hév-rendszerének fejlesztését.

Mert az egyetlen alternatíva, hogy belefulladunk".

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×