eur:
406.65
usd:
377.69
bux:
76514.2
2024. november 8. péntek Zsombor
Gépjárművek közlekednek az elkészült szakaszon a 37-es számú főút Gesztely-Szerencs közötti négysávossá bővítéséről tartott sajtótájékoztató után Gesztelynél 2022. március 28-án. A munkák az ütemtervnek megfelelően haladnak, március 28-án a forgalmat átterelték az újonnan épült jobb pályára, így megkezdődhet a bal pálya szélesítése, a pályaszerkezet cseréje, az elválasztó sáv építése, illetve a régi hidak bontása. A 37-es út 19 kilométeres szakaszának négysávosításáról 2020-ban döntöttek, a 21 milliárd forintos beruházás 2023-ra készül el, március 28-án az első hét kilométeres szakaszt adták át a forgalomnak.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Mérföldkőhöz ért a 37-es út négysávosítása

Ütemtervnek megfelelően haladnak Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a 37-es számú főút Gesztely-Szerencs közötti szakasz négysávossá bővítésének munkálatai, hétfőn a forgalmat átterelték az újonnan épült jobb pályára, így megkezdődhet a bal pálya szélesítése, a pályaszerkezet cseréje, az elválasztó sáv építése, illetve a régi hidak bontása.

A 37-es út Gesztely-Szerencs közötti 19 kilométeres szakaszának négysávosításáról 2020-ban döntöttek, a 21 milliárd forintos beruházás 2023-ra készül el, hétfőn az első hét kilométeres szakaszt adták át a forgalomnak.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Gesztelyen, az építkezés helyszínén hétfőn azt mondta: a közlekedési hálózatok állapota, kiterjedtsége alapvetően meghatározza az emberek életminőségét és a vállalkozások versenyképességét. A fejlesztések élénkítik a térségek és települések gazdaságát, vonzóbbá teszik az adott országrészt, régiót a munkahelyteremtő beruházások számára, javítják a közlekedés biztonságát.

Emlékeztetett: a kormány 2010-től jelentősen "felpörgette" a közúti beruházások ütemét, míg az elmúlt évtized elején 1300 kilométernél rövidebb volt a gyorsforgalmi úthálózat hossza, mára már a 2000 kilométert közelíti, az útprogramra több mint 3600 milliárd forintot fordítanak a költségvetésből, cél az is, hogy az összes megyei jogú várost bekössék a gyorsforgalmi úthálózatba.

Koncz Zsófia, a térség Fideszes országgyűlési képviselője és képviselőjelöltje arról számolt be, hogy húsz évet vártak a 37-es út négysávosítására, ennek egy szakasza most elkészült, a munka pedig folytatódik.

Hozzátette: ez az út rendkívül leterhelt, mostantól kevésbé lesz balesetveszélyes, "gyorsan, határidőre" valósult meg a kivitelezés, Szerencsig biztonságosabb lesz a közlekedés.

Megemlítette: a térségben, a Bodrogközben, a Taktaközben minden idők legnagyobb útfejlesztése kezdődött meg és tart, sok alsóbbrendű, és belterületi út újul meg.

Címlapról ajánljuk
Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

A Magyar Szövetség közleményben reagált a szlovák kulturális tárca nyelvtörvényt szigorító módosítására, mert a felvidéki párt szerint semmi szükség a nyelvtörvény szigorítására, a szankciók kiterjesztésének és emelésének gondolata nemcsak indokolatlan, hanem elfogadhatatlan. Gubík László pártelnök tragikomikusnak nevezte a törvénytervezetet; úgy véli, a szlovák nyelv domináns szerepe eleve alkotmányos garanciákkal bír.

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×