eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Nyitókép: Pixabay

Mérföldkő az M0-s északi szakaszának megvalósításában

Brutális forgalomra panaszkodnak Budakalászon.

Óriási mérföldkő, hogy a közbeszerzés kiírásával megkezdődött az M0-s északi szakaszának beruházása - jelentette be Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, Pest megye 3. számú választókerületének az elnöke.

Hozzátette: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. januárban kiírta a tervezési közbeszerzési eljárást, ezzel elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása. Szintén kiírták a közbeszerzést a budakalászi elkerülőút építésére, ezzel a beruházással a 11-es főút Budakalász és Szentendre közötti szakasza 2x3 sávossá bővül. Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnál (ITM) kezdeményezték az M10-es Pilisvörösvárt elkerülő szakasz, és a Szentendrét elkerülő út tervezését a Pilis-Dunakanyar térség tehermentesítéséért - ismertette Vitályos Eszter.

Emlékeztetett arra is, hogy közel egy éve létrehozták az Átölel a Pilis-Dunakanyar Szövetséget, amelynek 2030-ig szóló fejlesztési stratégiájában - a lakossági visszajelzések alapján - az első helyen kiemelt prioritás a közlekedésfejlesztés.

Az idén tavasszal elindul a 11-es főút várva várt felújítása, amely szélesítést, biztonságos gyalogátkelőhelyek kialakítását, forgalomtechnikai könnyítéseket és a lámpák összehangolását is magában foglalja. "Számítások szerint évente akár 50 órával kevesebbet ülünk majd a dugóban, ezek nagyon fontos eredmények lesznek" - fogalmazott Vitályos Eszter.

Jelentősnek nevezte mindezek mellett a közösségi közlekedés javítását is: új motorvonatok álltak forgalomba Esztergom és Budapest között, a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben ismertette a szentendrei hévállomás felújításának terveit, a vágányok pedig a teljes vonalon megújulnak. Javítják a buszközlekedést is és a szigeti térség közösségi közlekedésbe való becsatornázását. Folyamatosan azon dolgoznak, hogy támogatással, odafigyeléssel és emberséggel segítsenek a Pilis-Dunakanyar térségében élőknek - húzta alá.

Forián-Szabó Gergely, Budakalász alpolgármestere azt mondta, hogy Budakalásznál több mint 13 éve csonka csomópontban végződik az M0-s autóút. A Magyar Közút adatai alapján Budakalász főterén naponta 15 ezer jármű halad át. Ez nagyjából a fele az M2-es napi forgalmának. "Ez a brutális forgalom, ami elárasztja az egész kistérséget" - fogalmazott, hozzátéve: ezért

nagy öröm, hogy a projekt halad előre, erre évtizedek óta várnak a kistérségiek.

Reményét fejezte ki, hogy nem véletlenül lett tíz éve nemzetgazdaságilag kiemelt beruházás ennek a szakasznak a megvalósítása, most a kiviteli terv tenderkiírásával új lendületet vesz a projekt. "(..) A szó minden értelmében megláthatjuk a fényt az alagút végén" - mondta az alpolgármester.

Bodó Imre, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője közölte: megjelentették az uniós közbeszerzési közlönyben az M0-s autóút északi szektorának - a 11-es és a 10-es főút közötti mintegy 8 kilométeres szakasz - kiviteli tervkészítéséről szóló ajánlati felhívást. A kiviteli tervek 2026-ra készülhetnek el, ezután folytatódik a terület előkészítése. A tervek elkészítése idén tavasszal-nyár elején indulhat.

Ismertette: a kiírás szerint a 2x2 sáv+leállósávos, fizikai elválasztású főpálya három külön szintű csomópontot tartalmaz, az útvonal egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres alagútpárban vezet majd. A projekt része az M10-es autóút I. ütemének megvalósítása Üröm és Solymár települések között is, mintegy 4 kilométeren. Közlése szerint felülvizsgálják a 2018-ban kiadott építési engedélyt, ami alapján a 11-es főútnál a csomópontot úgy alakítanák ki, hogy az északi-szentendrei irányból érkezőknek a Megyeri híd felé direkt kapcsolatot adnak. Ezzel megkönnyítik az M2-es és M3-as autópályák felé a közlekedést. A tervezés során felülvizsgálják a környezetvédelmi intézkedéseket, amelyeket a korábbi tervek tartalmaztak. Az érintett közel 14 településnél beazonosították a fejlesztendő közlekedési konfliktuspontokat, ezekre külön intézkedési terv készül - mondta.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Ki tudják-e gazdálkodni a cégek a béremelést? Megszólaltak a munkáltatók

Ki tudják-e gazdálkodni a cégek a béremelést? Megszólaltak a munkáltatók

A 3 éves bérmegállapodást egyszerre tartja ambiciózusnak és a munkavállalók szempontjából kompenzációnak a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége. A munkaadói oldal kigazdálkodhatónak tartja 2025-re az egyszámjegyű minimálbér- és garantált bérminimumemelést, de azt azért jelezték, hogy főleg a kisebb vállalkozásoknál igencsak sok cég szűnt meg az elmúlt 2 évben. Szerintük egyértelműen a kisebb vállalatok voltak ennek az időszaknak a vesztesei. A munkaadói oldalon úgy látják, hogy a magyar piac elsősorban a termelékenység növelésével tudná jobban megtartani a munkaerőt, nem pedig a jelentős minimálbéremeléssel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×