Légkondicionált, alacsonypadlós új csuklósbuszokkal (Mercedes Concerto G) bővült állami cégből az elővárosi közlekedés járműparkja - közölte honlapján a MÁV.
A járművek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelelnek, Pécel, Gyál, Csepel, Szigetszentmiklós, valamint a XVII., XVIII. és XXI. kerületeket szolgálja ki - a Volánbusz hálózatában.
Év végéig a tervek szerint további 574 darab új, két- és háromtengelyes, dízelüzemű, helyközi kivitelű autóbusz beszerzésére ír ki közbeszerzési pályázatot a társaság.
Kedden összesen 7 busz érkezett, a hónap végén jön még 3, november elejétől tehát már 30 ilyen busz szelheti majd az utakat.
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár kiemelte: a kormány Budapest fejlesztésekor is arra törekszik, hogy könnyebbek, élhetőbbek, egyszerűbbek legyenek a magyarok hétköznapjai, Budapest legyen lakosságbarát és felhasználóbarát város. Budapest fejlesztésében a kormány természetesen együttműködik a városvezetéssel. Magyarországon két szereplő van, akinek hivatali feladata a főváros fejlesztése: a mindenkori kormány és a mindenkori városvezetés.
Elmondta még,
a kormány 3,1 milliárd forintot adott a Volán cégcsoportnak arra, hogy beszerezze ezeket a buszokat.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta, az Európai Unió klímapolitikai célját, hogy 2050-re nulla százalékra csökkenjen a közlekedésben a szén-dioxid-kibocsátás, csak hatékony, fenntartható, versenyképes tömegközlekedés kialakításával lehet elérni.
"A Volánbusz és a MÁV júliusi integrációja óta gőzerővel dolgozunk a két közösségi közlekedési ágazat összehangolásán, célunk, hogy 2022-re létrejöjjön a tarifaközösség" - mondta.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója elmondta: az új Mercedes-buszok olyan vonalakon állnak forgalomba, amelyek mutatják, mennyire szorosan összetartozik az állami fenntartású agglomerációs és a fővárosi fenntartású helyi közösségi közlekedés. A péceli 169E szolgálja ki a rákoscsabai, rákoskeresztúri ingázókat is. A gyáliakat Budapesttel összekötő 84E, 89E, 94E, 294E járatok egyúttal a XVIII. kerület számára jelentenek kapcsolatot a 3-as metróhoz.
A buszok államiak, Volánbusz-üzemeltetésűek, de Budapest és
a BKK rendszerébe való történelmi illeszkedésük miatt kékek.
Pafféri Zoltán a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a 30 új autóbusz forgalomba helyezésével a fővárosi agglomerációban szolgáló 56 járműből álló csuklós flotta több mint fele megújul, aminek köszönhetően az érintett állomány átlagéletkora a jelenlegi majdnem 6 és félről 3 évre csökken.
A Volánbusz vidéki városok számára hatvan ugyanilyen buszt vásárolt – ezek sárga, fehér és szürke fényezésben – például Győrbe, Székesfehérvárra kerültek.