Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Tanulóvezetők várakoznak a gépjárművezetői gyakorlati vizsga előtt a Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Felügyelősége Budaörsi úti oktatási központjának udvarán.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Teljesen újraindul az élet a járművezetői vizsgák világában

A felejtés nem jellemző, még javult is a sikeres vizsgát tevők aránya a B kategóriás jogsira hajtóknál.

Május 11., mióta újra lehet vezetési vizsgát tenni, már lassan tízezren voltak számot adni vezetési képességeikről - közölte az Infostarttal az innovációs tárca (ITM). A gyors újraindulásnak köszönhetően a várakozási idő sem nőtt a közlemény szerint.

A közleményben Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt írja, az elmúlt két hétben a különböző kategóriákban országszerte összesen 9500 fő adott számot felkészültségéről. A legtöbb jelentkezőt a B kategória vonultatta fel, közel 3500 elméleti és 2600 gyakorlati vizsgázóval.

Budapesten és Pest megyében egy hét alatt mintegy 450 fő vizsgázott.

Az államtitkár hozzátette: a május 11-e óta sikeres vizsgát tevők aránya valamennyi kategóriában meghaladta a leállás előtti időszak átlagát. E mutató az elméleti vizsgák esetében 67-ről 71 százalékra, a gyakorlati vizsgák esetében pedig 47-ről 51 százalékra javult.

A vizsgákon való részvétel fontos feltétele a védőfelszerelés (maszk és kesztyű) viselése, az óvintézkedések részeként korlátozzák a résztvevők számát is.

Hétfőtől pedig megkezdődnek a hivatásos járművezetői vizsgák is. A jelentkezések alapján ezen a héten mintegy 450-en tesznek gépjárművezető képesítő vizsgát, míg a gépkezelői gyakorlati vizsgázók száma közel 850 fő lesz.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×