Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Kihelyezik az őszi önkormányzati választások hirdetményeit az újbudai önkormányzat épületére 2019. augusztus 12-én.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Több ezer delegált hiányzik a választási bizottságokból

Pénteken 16 óráig jelenthetnek be delegáltakat a választási bizottságokba az október 13-ai önkormányzati és nemzetiségi választásra a jelöltek és jelölőszervezetek.

A választási bizottságok megbízott tagjait október 4-én, pénteken 16 óráig a választási bizottság elnökénél, a szavazatszámláló bizottság megbízott tagjait a helyi választási iroda vezetőjénél kell bejelenteni. A Nemzeti Választási Iroda csütörtöki adatai szerint mindössze 8670 delegáltat jelentettek be a jelöltek és jelölőszervezetek a szavazatszámláló bizottságokba és az egyszavazókörös településeken a helyi választási bizottságokba. Öt évvel ezelőtt 33 ezer delegált segítette a választási bizottságok munkáját.

A 10 278 szavazatszámláló bizottságba és az egyszavazókörös településen a helyi választási bizottságba két-két tagot lehet delegálni. Ezek a bizottságok legalább öttagúak: a három választott tagot még az országgyűlési választás előtt megválasztották a képviselő-testületek, a többi tagot a jelöltek, jelölőszervezetek delegálhatják. Ha nem lesz elegendő delegált, a helyi választási iroda póttagokkal egészíti ki a testületeket.

A többszavazókörös települések választási bizottságaiba és a területi választási bizottságokba egy-egy tagot küldhetnek a választókerületben jelöltet, listát állító jelölőszervezetek.

Két tagot küldhet a szavazatszámláló bizottságba az egyéni listás vagy egyéni választókerületi képviselőjelöltet, polgármesterjelöltet, főpolgármester-jelöltet, illetve kompenzációs, fővárosi kompenzációs és megyei listát állító jelölőszervezet, továbbá a független jelölt.

A helyi választási bizottságba egy tagot delegálhat az egyéni listás vagy egyéni választókerületi képviselőjelöltet, valamint a polgármesterjelöltet állító jelölőszervezet, illetve a független jelölt.

A területi választási bizottságba egy tagot küldhet a megyében listát állító jelölőszervezet, a Fővárosi Választási Bizottságba ugyancsak egy tagot delegálhat a főpolgármester-jelöltet és fővárosi kompenzációs listát állító jelölőszervezet, valamint a független főpolgármester-jelölt.

A közösen jelöltet, illetőleg listát állító szervezetek együttesen jogosultak tagot megbízni a választási bizottságba.

A választási bizottságokban ülő választott és megbízott tagoknak azonos jogaik és kötelezettségeik vannak. A párt által megbízott tag a bizottság rendelkezésére álló valamennyi információt megismerheti. A tevékenysége során tudomására jutó személyes adatokat azonban sem az őt megbízó pártnak, sem másnak nem adhatja ki.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×