A Magyar Nemzet beszámolója szerint a projekt során meghosszabbították a kétvágányú villamospályát a Hengermalom út – Fehérvári úti ideiglenes végállomástól az Etele úton át az Etele téri végállomásig, ezenkívül két új megállót építettek a Bikás parknál és a Bártfai utcánál.
Az 1-es villamos meghosszabbítása az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program keretében a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A projekt megvalósítását az Európai Unió a Kohéziós Alapból nyolcmilliárd forinttal támogatja.
A beruházás kivitelezési költsége nettó 8,656 milliárd forint.
A beruházással párhuzamosan
- a füvesített vágányok környezetében megújultak a zöldterületek is,
- átépült az Etele út 17–49. előtti tér,
- az Etele parkban új sétányokat alakítottak ki,
- elkészült egy rendezvénytér vízi játékkal.
Továbbá májusig elvégezték a kerületi fapótlásokat. A XI. kerületi önkormányzat a fővárosi önkormányzat beruházásához szorosan kapcsolódva a Tétényi út környéki és az Etele út északi oldalán lévő parkokat és játszótereket is megújította.
A Hengermalom út és a Fehérvári út csomópontjában megépült egy föld alá süllyesztett áramátalakító is, amely a középfeszültségű hálózatról képes táplálni az új villamosszakaszt, illetve esetleges üzemkiesések esetén a Fehérvári úti villamos forgalmának energiaellátását is át tudja vállalni, így biztosítva a nagyobb üzemeltetési biztonságot a dél-budai villamoshálózat egészére.
A villamosjármű-beszerzési tervek szerint 2019 végéig a CAF leszállítja azt az öt új, 56 méteres, alacsony padlós, légkondicionált, az 1-es villamos vonalán már közlekedő CAF Urbos 3/9 típussal megegyező villamosszerelvényt, amelyek tovább emelik majd az utazás színvonalát, és hétköznap csúcsidőben is jelentősen javítják a fővárosban közlekedő alacsony padlós, korszerű villamosok arányát.
Megújult továbbá a Fehérvári út a Hamzsabégi út–Lecke utca és a Csurgói út–Kondorosi út között: új burkolatot kapott az úttest és a járda is, mindkét irányban kerékpársávot alakítottak ki, továbbá új jelzőlámpás csomópont létesült az Ulászló utcánál.
Az 1-es villamos Budapest leghosszabb villamosvonala,
a most elkészült szakasszal együtt 18,3 kilométer hosszú.
A vonal a kelenföldi vasútállomástól Pesten át – a Rákóczi és az Árpád hídon keresztül – vezet Óbudára, a Bécsi út/Vörösvári útig.